Ondřeji, kde se vzala myšlenka začít pořádat v Praze networkingové akce? Není už jich dost?

Určitě jich není málo, ale moje zkušenost je taková, že řada z nich má blíže ke korporátním snídaním, uzavřeným klubům, prodejním akcím a náboru do nějakého síťového marketingu. Já si networking představuje jak efektivní, tak zábavný. Bez zbytečného stresu a s příjemnou atmosférou. Ostatně to je právě ten důvod, proč je koncept Net Forestu takový, jaký je.

Mohl bys ke konceptu minutového networkingu říct víc?

Určitě. Pokud zná někdo speed dating, tak minutový networking je dost podobná věc. Účastníci sedí naproti sobě u stolečků a po dvou minutách konverzace se střídají. Následně se dvojice míchají tak, aby se každý bavil s každým. Za celým nápadem stojí americký podnikatel Tom Jaffee, který ho s úspěchem představil na konci devadesátých let. 

Jaké hlavní výhody podle tebe tato forma přináší?

Těch výhod je hned několik. Stojím si za tím, že na našich setkáních to opravdu žije. Krátké představení šetří čas. Člověk řekne jen ty nejdůležitější informace. Časový limit nutí k tomu, aby představení bylo srozumitelné a úderné. Většina lidí si myslí, že dvě minuty jsou děsně moc, ale opravdu to utíká. Přínosem je kromě samotného kontaktu a nové příležitosti také nácvik prezentace. Pokud chce nějaký startupista trénovat elevator pitch, je minutový networking ideální.

Když už zmiňuješ startupisty. Kdo nejčastěji na Net Forest chodí?

Složení je hodně pestré, ale s každým dalším setkáním se ukazuje, že právě to funguje. Máme hodně lidí z IT, startupů a fintech scény. Stejně tak na Net Forest chodí investoři, majitelé velkých firem, markeťáci, novináři, copywriteři, studenti s nápady atd.

Nejsou konkrétně ajťáci lidí, které by mohl minutový networking naopak frustrovat?

Networking je podle mě i pro introverty. Atmosféra je příjemná, neexistuje žádný striktní dress code, na akci nechybí dobré jídlo a pití. Všechna setkání zatím proběhla v michelském Winebaru, kde je snadné naladit se na tu správnou vlnu. Nikdo nesedí v koutě.

Stalo se někdy, že by někdo tzv. nezapadl?

Alespoň já o tom nevím, vždy mě zajímá zpětná vazba a spíš jsem se setkal s názorem, že i když dotyčný na akci nepotkal nikoho ze svého oboru, dozvěděl se o zajímavých projektech a byl schopný atraktivní kontakty předat dál. Při pořádání Net Forestu je vše transparentní a akce si na nic nehraje, proto ani nikomu nemohu slíbit, že na akci potká miliardáře a celebrity.

Kolik lidí na akci poznám?

Setkání většinou trvá 2 až 3 hodiny a každý účastník osobně pozná kolem 15 lidí. Po minutovém networkingu je možné pokračovat ve volné konverzaci již dle libosti a jak dlouho je třeba. Vše probíhá v přátelském duchu.

Pro koho Net Forest určitě není?

Ve zkratce jsou to podomní prodejci, účastníci pyramidových her či náboroví pracovníci náboženských spolků. Ti mají schopnost všem ostatním účastníkům celou akci pouze znepříjemnit.

Rozumím. A pokud se tedy nechystám na akci prodávat hrnce a vysavače, kde mám možnost se přihlásit?

Přihláška je na webu Net Forest, kde jsou zároveň i další informace. My pak účastníkům pošleme e-mail s podrobnostmi a potvrdíme si účast.

Závěrem se musím zeptat, zdali stál Net Forest za vznikem nějakých zajímavých projektů a partnerství?

Ano a jsem za to extrémně rád. Startupista Michal Richter z LiveSweaters našel nové klienty a navázal spolupráci s marketingovou agenturou. Zkušený investor Tomáš Brabec zase na networkingu vyhledává české projekty pro globální expanzi. Je toho opravdu hodně a s každým dalším setkáním se píšou nové příběhy.

Tak v tom případě přeji, ať se daří i dál. Děkuji za rozhovor.

Já moc děkuji a zdravím čtenáře blogu Proudly!