Skupina s vlastním oddělením výzkumu

Pro Perfume jsou koncerty vždy vyvrcholením dlouhého procesu, kde hudba někdy ani nemusí stát nejvíce v popředí. Choreografie, hra světla a digitální vychytávky fungují společně s rytmy a mají u publika vyvolat stav podobný transu. Všechny členky Perfume sice stojí fyzicky před diváky, ale pozornost většiny lidí bývá spíše stržena obrovskými siluetami na projekčních plátnech, kde se mísí reálný záznam koncertu s vizuálními efekty.

Vztah mezi skupinou na pódiu a diváky také bývá velkým tématem pro kreativní technická řešení, se kterými Perfume přichází. Během jedné show například měli přítomní fanoušci možnost stát se součástí show posíláním zpráv přes Twitter, které byly poté zakomponovány před jejich očima do 3D obrazu.

Moderní pojetí na 100 %

Za koncertní magií Perfume stojí hodně práce, tréninku i vlastního technologického vývoje. Většina digitálních projektů skupiny pochází z experimentální umělecké dílny Rhizomatiks, která je spojená s choreografkou Perfume, Mikiko Mizuno. Mizuno vedle vytváření tanečních kreací pro Perfume ještě vede kolektiv Elevenplay, který se zabývá moderním pojetím tance. Mnoho nápadů pro Perfume je nejdříve otestováno na vystoupeních Elevenplay a poté teprve implementováno na masivních koncertech skupiny.

Perfume tak svým způsobem má vlastní laboratoř pro realizaci těch nejbláznivějších vychytávek. Ve většině případů pocházejí využitá zařízení přímo z rukou expertů v Rhizomatiks. Vyrobili pro Perfume třeba vlastní armádu minidronů, které létaly kolem členek skupiny při písni „Cling Cling”. Cílem vytvoření vlastní technologie dronů bylo zachování maximální bezpečnost všech zúčastněných, k čemuž se komerčně dostupné modely podle Rhizomatiks nehodí.

Budoucnost popu s iPhonem

Nejnovější album Perfume nese název Future Pop, což odráží název hudebního žánru, za který je hudba skupiny nejčastěji označována kritiky. Na světové tour se tentokrát ve spojení s Rhizomatiks rozhodl realizační tým využít běžně dostupných zařízení pro vytvoření stejně úchvatné show jako v minulosti.

Každá skladba od Perfume má vlastní choreografii a využívá jiných triků, takže projít si je by chtělo samostatný článek. Jako příklad může posloužit píseň „Tiny Baby”, při níž mají členky Perfume na stojanech s mikrofony připojeny i iPhone, který v reálném čase snímá jejich obličej. Na plátno se potom promítají tváře hudebnic, z kterých odlétají bubliny se slovy a další podobné efekty.

Daito Manabe, hlavní inženýr a digitální umělec z Rhizomatiks, prohlásil, že se nesmírně těší na rozšíření 5G sítí, které umožní dostat jeho vizi propojení hudby a technologie ještě dál. To vše za použití běžně dostupných zařízení. Perfume rozhodně stojí za to vidět na živo a nejlépe pouze na jejich vlastním koncertu. U velkých festivalů nemají dostatek času a možností se připravit na svoji velkolepou show. Pro všechny fanoušky elektronické hudby, vizuálního umění a originálního využití technologie jsou jejich představení unikátním a nezapomenutelným zážitkem.