Kabinka, kam se podíváš

Letos již popáté proběhla v Los Angeles výstava s názvem Photo Booth Expo. Na ní výrobci představili několik desítek nejnovějších verzí fotokabinek. Nejedná se tedy o žádnou zapomenutou technologii, ale bující odvětví plné novinek. Co lze inovovat na tak jednoduchém konceptu, jako je fotokabinka? V první řadě zapomeňte na proužek s nepovedenými portréty, který pomalu vyjíždí z boku kabinky. V drtivé většině případů si z moderní fotokabinky neodnesete nic hmatatelného. Fotografie vám přijdou buď přímo na emai,l nebo v podobě odkazu ke stažení/sdílení.

Právě sdílení je nejdůležitějším aspektem, na který se výrobci novodobých fotokabinek soustředí. Zásadním rokem pro obrat osudu fotokabinek byl 2010, kdy se představil iPad a zároveň do našich životů vstoupil Instagram. Zatímco tablet s dobrým fotoaparátem slouží jako hlavní vnitřní technologické řešení pro mnoho z vystavovaných kabinek na Photo Booth Expo, touha vizuálně sdílet naše zážitky na sociálních sítí pohání jejich nabízené služby. Místo nudného pruhu se špatně nasvíceným obličejem v několika verzích vám dnešní fotokabinky nabízejí možnost okamžitě vytvořit vysoce kvalitní gify, krátká videa nebo fotografie s 3D prvky. Chcete všem sledujícím na Instáči ukázat, že vaše oslava narozenin je ta nejlepší?

Úkol hravě splní 360° záznam vašeho rozhazování konfet zpomalený na maximum. Výrobci moderních fotokabinek nestojí o to, aby jejich budky smutně postávaly v rohu nákupního střediska nebo metra. Místo toho se zaměřují na společenské akce, ať už soukromé oslavy nebo korporátní eventy, kde mohou fotokabinky zpříjemnit den zaměstnancům či klientům. Občas se ani nejedná o doslovné kabinky. Najdeme řešení maskovaná za zrcadla, která se mnohem lépe přenáší a mohou viset prakticky kdekoliv.

Odvrácená strana kabinek

Rozdávání radosti a kvalitních fotografií není jediný způsob, kterým dnešní fotokabinky vydělávají. Většina výrobců na Photo Booth Expo se příliš netají s tím, že velkou přidanou hodnotou jsou data získaná od zákazníků. Nemusíte se samozřejmě bát, že by někdo rozesílal dál vaše nepovedené fotky. Ovšem výměnou za fotografickou službu získá provozující společnost váš email, telefonní číslo nebo profil na sociální síti. Vše se pak dále využívá v marketingu. V dnešní době bohužel musíte počítat s tím, že jakákoliv informace předaná firmě, bude použitá ke zvýšení reklamního náporu.

Ne všichni se ale smířili s tím, že klasickým fotokabinkám zvoní umíráček. Nadšenci na stránce Photobooth.net se snaží na jednom místě sdružovat vešeré informace o stále fungujících fotokabinkách starého druhu po celém světě. Nám ostatním nezbyde než si počkat, až se v naší blízkosti objeví moderní fotokabinka a vyzkoušet, jaké vizuální kotrmelce z našeho obličeje dokáže vykouzlit.