Objednání přes sociální sítě

Společnosti zabývající se dovážkou jídla do svých služeb postupně zařazují způsoby, které zákazníkovi maximálně usnadní způsob objednání. Ve světě se objevily případy, kdy restaurační zařízení s dovážkou jídla zašlo k minimalizaci úkonů, které zákazník musí vykonat při objednání. Výsledkem je objednávka pizzy tweetem. Mluvíme například o některých pobočkách Domino's Pizza, ve kterých si můžete objednat pizzu tím, že zanecháte emotikonu na jejich účtu. Jak restaurace pozná, na jakou pizzu máte zrovna chuť? Finta spočívá v tom, že objednání předchází online registrace. Zákazník si vytvoří tzv. pizza profil, kde vyplní rychlou objednávku. Pak už jen propojí svůj účet s Twitterem.

1. Virtuální asistenti

Tweety to nekončí, pizzerie Domino‘s si vytvořila také chatbota (tzv. Pizza bota), se jménem Dom. Nejenže odpovídá na dotazy ohledně poukázek a nejnovějších nabídek, ale právě u něj si můžete zasláním emotikony objednat pizzu. Alexa je známá virtuální asistentka Amazonu stejně jako Siri společnosti Apple nebo Google Asistant. Tito asistenti fungují v angličtině a českého jazyka se prozatím nedočkáme.

S Alexou si snadno a intuitivně vlastním hlasem nastavíte budík nebo můžete ovládat domácí spotřebiče. A jak Alexa mění vaši dodávku jídla? S novou funkcí vám oznámí dodací lhůtu vašeho jídla, zkontroluje polohu kurýra nebo změní vaši objednávku. Trh s virtuálními asistenty se během roku 2018 téměř zdvojnásobil. Odhaduje se, že v roce 2021 bude čtvrtina zaměstnanců pracujících s digitálními nástroji využívat právě virtuální asistenty.

2. Chytré hodinky

Až 141 milionů chytrých hodinek prodaných v roce 2018 svědčí o tom, že lidé milují rychlost a praktičnost prostřednictvím pár kliků na svém zápěstí. Proto se dodací firmy rozhodly jejich přání vyhovět a nabídnout jim objednávku pomocí svých smartwatch. Již nyní velké množství dovázkových služeb nabízí aplikaci přímo pro chytré hodinky.

3. Chytrá televize

Objednání z obýváku během relaxování u televize není nic nového. Společnost Samsung má ve svém operačním systému Smart TV integrovanou službu TVtakeaways. Oblíbené dobroty si mohou ve Velké Británii pomocí velké obrazovky objednat už od roku 2012. V Apple TV můžete procházet celé Papa John´s menu a ještě si vytvořit vlastní pizzu. Zajímavý filmový žánr? V tomto případě se nejedná o žádnou kuchařskou show, ale o snadné řešení vaší objednávky.

4. Dovážkoví roboti dorazí až k vám domů

Vývoj technologií přináší roboty, kteří bez způsobeí škod dorazí do cíe. Jejich dovedností využívá oblast dovážky potravin. Ve Velké Británii jsou to například startupy Just Eat and Starship Technologies, které umí dodávat potraviny pomocí šestikolových droidů, které jedou až 6 kilometrů za hodinu a dojedou do vzdálenosti 17 kilometrů. Pro navigaci používají GPS signál a kamery. Poté, co droid dorazí na místo, zákazník zadá kód. Eat24 ve spolupráci s technologickým startupem Marble a Yelp vytvořil autonomní dodávací roboty o velikosti kancelářské kopírky. Roboti používají kamery, senzory Lidar a mapy 3D s vysokým rozlišením, které určují nejpřesnější trasu a zabraňují jakémukoliv nebezpečí.

5. Jídlo z výšin přímo do ruky

Droni se vyvíjejí velice rychle a jejich dostupnost je stále vyšší. A je to právě dronová evoluce logistiky jídla, která nabírá rychlé obrátky. Vše začalo v roce 2012 s experimentem Tacocopter v San Francisku, který pomocí dronů dodával tacos. Nastoupilo Burrito Bomber a hned po něm Domicopter v roce 2013. Už v roce 2016 se pár ve městě Auckland na Novém Zélandu dočkal chutné pizzy za méně než 5 minut. Droni se plně vyhnou všem semaforům a zácpám a zkracují dodací lhůtu všem zákazníkům, kteří čekají na své jídlo v pohodlí domova. Dodávání jídla pomocí dronů je lákávé i pro společnost Uber, která se na tuto službu chystá v roce 2021. Pizza za 2 až 3 minuty je zkrátka záležitost vysokých nároků a poptávka bude určovat nabídku.

Uvidíme, jak moc technologie zkrátí čekací dobu na dodání jídla. Jedno je ale jisté. Za několik let se skutečně nikomu nebude chtít čekat hodinu na poslíčka s pizzou.