Jmenuji se Silvie Mikulová a rodiče mi vštípili nejen upřímnost a pravdomluvnost, ale zdědila jsem po nich i umíněnost v období puberty, která se věkem ustálila v bojovnost za své názory a myšlenky. To ovlivnilo moji budoucnost a rozhodování.

Před čtrnácti lety

Vysokou školu jsem studovala v Brně a v průběhu druhého ročníku jsem hledala stálou brigádu s dobrým zázemím a týmovým duchem. Jednou při průchodu centrem Brna jsem si všimla náborového plakátu před KFC. Nejdřív mi přišlo hloupé žádat o brigádu právě tady, protože jsem v KFC nikdy nebyla ani jako host. Přesto jsem sebrala odvahu a oslovila slečnu na pokladně. Potom už to mělo rychlý průběh. Vstupní pohovor, vyřízení potřebných dokumentů a první směna 4. března roku 2005.

Přestože si všechny detaily po čtrnácti letech nepamatuji, vnímala jsem tehdy skvělý přístup všech kolegů a pomoc z jejich strany. Při porcování hranolek mi bylo šílené horko a po směně jsem měla pocit, že mi upadnou nohy. Nevzdala jsem to a na restauraci KFC Sputnik jsem působila dalších 3,5 let jako brigádník. Postupně jsem se vypracovala na všechny pozice a dostala se až na tu, kde jsem vedla trénink zaměstnanců.

Zlomem byl pro mě rok 2008, kdy mě čekaly státnice na vysoké škole. V tomto roce se také otevíraly nové pobočky KFC v Brně a na restauraci se komunikovala možnost rozvoje na pozici shift manažera. Po studiu jsem žádné plány neměla a jasnou volbou pro mě byl rozvoj v KFC.

Oslovila jsem našeho people manažera s otázkou, co mám udělat pro svůj rozvoj na vyšší pozici. Podstoupila jsem pohovor na shift manažera a ještě před státnicemi jsem přestoupila na plný úvazek a začala s tréninkem.

 

Z brigádníka generální ředitelkou pobočky

Přišlo náročnější období, kdy jsem potřebovala skloubit přípravu na státnice s certifikací na manažerskou pozici. Obojí jsem zvládla úspěšně a brzy jsem přestoupila na pobočku KFC Stannifer u Brna. Tady jsem se učila manažerským dovednostem od vedení oblasti produktu a facility, přes budování týmu v roli people manažera až po generálního manažera zodpovědného za výsledky a chod restaurace i spokojenost hostů.

Psal se rok 2012, kdy jsem dostala nabídku otevřít novou pobočku KFC 9 křížů na D1. Byla to obrovská výzva a tenkrát jsem jako generální manažer šest měsíců po certifikaci netušila, co mě čeká. Nová lokalita, zcela nový tým zaměstnanců a velká očekávání nadřízených. Na restauraci působím dodnes a kdyby šel vrátit čas, rozhodla bych se stejně.

Jsem neskutečně hrdá na lidi, se kterými na restauraci spolupracuji nebo jsem v minulosti spolupracovala. Na jejich upřímnost, snahu se zlepšovat a pracovat na sobě, umění se společně bavit i mimo zdi restaurace a budovat tak týmového ducha.

Všem novým zaměstnancům říkám, že naše práce je „s lidmi pro lidi“ a je především o komunikaci. První měsíc je nejnáročnější, hlava bývá zahlcena nespočtem informací a standardů a budou vás bolet svaly, o kterých jste do té doby možná nevěděli. My ostatní jsme tady pro vás a maximálně vás podpoříme a pomůžeme vám. A je jen na vás, jak vysoko se chcete vypracovat. Stojí to za to.

Má práce je součástí mého života, mou rodinou i koníčkem, kde jsem navíc potkala lásku svého života.

Co víc si přát?

Silka