Oto, jaká je podle tebe budoucnost stravování a nákupu potravin?

Myslím si, že nám Rohlík ukázal, jak bude budoucnost nakupování surovin vypadat. Je jasné, že všechno půjde do onlinu. Teď je otázkou, zda se bavíme o roce 2025 nebo 2050... 

Při jednom našem společném rozhovoru jsi zmínil, že budeme nakupovat jako v obchodě, ale ve virtuálním světě…

Máme více myšlenkových linií, o které se můžeme opřít, a to virtuální nebo rozšířenou realitu. V rozšířené lze mít například pachové senzory, takže i když budeme v obýváku, můžeme si k věcem sami čuchnout. Celkově největší problém online nakupování je, že si zboží nemůžeme osahat, a u potravin je to tuplem problém. Budoucnost podle mě bude směřovat k tomu, že si nakoupíš doma od stolu, ale dostaneš možnost si k tomu čuchnout. Dále se bude celkově škálovat úroveň jednotlivých obchodů. Když to zjednoduším, dneska všichni chodí do supermarketů. V průběhu několika let vznikne třeba pět úrovní online supermarketů, od nízko až po vysoko příjmové. Rohlík je teď třeba pro všechny, ale za pět let bude někdo nabízet ještě lepší potraviny a někdo jiný zase to levnější zboží. Trh se více rozškáluje. 

Proč si myslíš, že to nezačne dělat přímo Rohlík? Mít prémiové i neprémiové zboží.

Rohlík se prezentuje tím, že je supermarketem s vyšší kvalitou. Cílí na modernější lidi, kteří nemají čas, ale jsou produktivní a mohou si za lepší službu zaplatit. Když jsem se s nimi naposledy bavil, tak mi říkali, že pro ně cesta prémiovým zbožím nemá tolik smysl, protože cca 80 prodaných kusů je v jejich objemu nezajímavých. V tu chvíli nastartovalo naše firemní proč, a to je „Není kešu, jako kešu“. Nechceme dělat průměrné či standardní věci, ale ty lepší. Další firemní proč je zákaznická péče, díky které jsme vyrostli. Snažíme se komukoliv s kým si voláme udělat zážitek, na který nezapomene do konce dne. Našim cílem je vybudovat takový zážitek, na který nezapomene do konce života. A to je jeden z důvodů, proč každé ráno s týmem stáváme z postele. 

Poslechni si celý podcast na SoundclouduSpotify nebo Apple Podcasts.

Stáhni si Otakarův pracovní informační ekosystém.