Pro radu jsme se obrátili na špičkové recruitery z firmy GOODCALL, která patří k lídrům inovativních přístupů v recruitmentu. Josef Kadlec, spoluzakladatel GOODCALL a mastermind procesů, které jeho firma využívá, je expert na moderní recruitment a jako první u nás získal certifikát profesionálního LinkedIn recruitera. Kromě toho, že svých znalostí sám využívá, je také s radostí rozdává dál, ať už se jedná o jeho knihu People as Merchandising, přednášky, workshopy či Recruitment Academy, kde GOODCALL cvičí nové generace recruiterů. Co tedy dělat aby je zaujal právě tvůj profil?

Josef Kadlec (GOODCALL)

Mysli jako recruiter

Klíčová slova jsou skutečně často klíčem, který ti otevře cestu k lepším pozicím. Na svém profilu se snaž popsat svoje schopnosti a zkušenosti tak, aby každý, kdo hledá někoho ve tvém oboru, neomylně přistál přímo u tebe. Jako programátor například nezapomeň uvést všechny programovací jazyky a software, který ovládáš. Neboj se taky u každé pozice uvádět i její zkratky.

LinkedIn rozlišuje mezi uživateli na základě “síly” jejich profilů. Tvým cílem by mělo být to nejvyšší ohodnocení, tedy stát se LinkedIn Hvězdou. Výhoda hvězdné pozice je jednoduchá – spolu s ostatními hvězdami se zobrazíš na vrcholu seznamu všech nalezených kandidátů. K dosažení statusu Hvězdy si stačí řádně vyplnit všechny položky profilu, od vzdělání a jazyků, až po nadefinování všech tvých dovedností. K tomu všemu musíš mít alespoň padesát spojení.

Nedrž se stranou

Právě konexe s ostatními uživateli jsou další důležitou položkou při tvorbě úspěšného profilu. LinkedIn nemá přízvisko “sociální” z legrace. Z hlediska tvé vlastní viditelnosti je důležité, abys navazoval kontakty s ostatními uživateli. A protože tyhle spojení jsou trochu něco jiného, než facebookoví kamarádi, můžeš je klidně sbírat jako Pokémony. Nezapomeň se taky přidat do všech skupin, do kterých patříš. Ať už jde o obor, firmu nebo tvou bývalou základní školu.

Zaujmi na první i ostatní pohledy

Mysli na to, že stejně jako ty, se na LinkedIn snaží prezentovat statisíce dalších lidí. Buď originální a zaujmi, třeba titulkem. Copywriterů běhají po světě tři nůše, ale copywriter superhero who defeats challenges thanks to his inhuman creative strenghth and hyper productivity bude jenom jeden. ... Každopádně, i tady se hodí to nepřehánět.

V neposlední řadě nabídni recruiterům možnost nahlédnout do tvého způsobu myšlení. Do svého profilu si přidej média jako jsou videa nebo slideshow a využij taky možnosti publikovat články. Tu má teď totiž už každý, ne jen velké ryby typu Billa Gatese.

Pokud se chceš dozvědět ještě víc, pusť si přednášku Josefa Kadlece na stejné téma. Nebo skoč na stránky přímo na stránky GOODCALL, kde se můžeš podívat, jak vypadá moderní recruitment v praxi.