1) 
Projektový manažer

Jednou z pozic, kde můžeš najít uplatnění, je například projektový manažer. Je určitě dobré, když budeš mít nějaký vztah IT, nebo základní znalosti v oboru, ale úplnou nutností to není. Jde totiž hlavně o to, abys byl dobrý vůdce, který skvěle ovládá soft skills jako jsou komunikace, řízení lidí, plánování nebo time management. Jako projektový manažer budeš mít na starosti vedení projektu a všechny věci s tím spojené, například vývoj, testování produktu, komunikaci s partnery, dodavateli a tak dále.

Projektový manager zkrátka musí mít pod palcem hodně věcí. Kromě dobrých soft skills se počítá také se slušnou úrovní jazyka (angličtiny nebo němčiny), stejně jako s perfektní znalostí základních počítačových programů.

2) Account Manager

Každá IT firma potřebuje svého Account Managera, jehož denním chlebem je práce s lidmi. Tato profese vyžaduje hlavně profesionální vystupování, komunikativnost a reprezentativnost. Všichni šarmantní sympaťáci teď mohou zpozornět.

Co takový Account Manager dělá? Většinou se soustředí hlavně na vyhledávání obchodních příležitostí a zakázek. Pokud se objeví nějaká nová, hned po ní lapne. Je také zodpovědný za udržování vztahů se stávajícími klienty a za navazování kontaktů s těmi novými. Orientace na zákazníka je to, oč v této profesi kráčí. Z toho důvodu nemusíš být odborník v IT ani vystudovaný inženýr, abys na této pozici zazářil.

 

3) Zákaznická podpora

Když už jsme u těch zákazníků, do IT firem se nabírají i zaměstnanci na zákaznickou podporu. Firmy si potrpí na dobrou reputaci, proto se drží rčení "spokojený zákazník = nakupující zákazník".

K takové spokojenosti často patří vstřícná komunikace a dobrá zpětná vazba. Lidé chtějí odpovědi na své otázky, připomínky a reklamace. O to všechno se starají lidé pracující v zákaznické podpoře, kde platí, že i negativní komentáře mohou být k užitku. Na základě toho se mohou odhalit nedostatky a chyby, které poslouží k zdokonalení produktů, a tím pádem i vyšší spokojenosti zákazníků. A kdo by na takovou práci nebyl pyšný? Customer care bývá často podceňována, ale její význam je obrovský.

4) Marketingový specialista

Marketingový specialista se hodí do každé firmy a výjimkou nejsou ani IT firmy. Vzdělání v informačních technologiích už také není nutností. Výhodou je spíše dokončené vzdělání se zaměřením na marketing, obchod nebo management.Úlohou “markeťáka” je přilákat nové zákazníky a zlepšit image firmy.

Marketingový specialista organizuje promo akce a kampaně, kde prezentuje produkty a služby firmy. K dobrému jménu využívá všechny možné prostředky – sociální sítě, blog, web... Komunikativnost, kreativita a nějaká ta praxe jsou tu rozhodně na místě.

5) Asistentka

Baví tě administrativa a při kancelářských pracích se cítíš jako ryba ve vodě? Tak zkus třeba místo asistentky. Takovou pozici totiž není radno podceňovat. Asistentka je často pravou rukou manažera nebo přímo šéfa, a proto požadovaných úkolů padajících na hlavu asistentky nebývá málo.

Klíčové vlastnosti jsou organizovanost, spolehlivost, pečlivost a zápal do práce, bez kterého se neobejdeš. Zájem o IT je výhodou, ale vzdělání v tomto oboru není nutností, kolikrát stačí i to středoškolské.

V oblasti IT je stále velká poptávka, a proto vzrůstá i počet zaměstnanců. I když je pro většinu pozic důležité vzdělání v oblasti IT, můžeš najít některé pozice, kde toto kritérium neplatí. Vybereš si jednu z těch, které jsme popsali výše?