1) Co dělají

Když víte, čemu se společnost věnuje přichází čas na číselné reálie. Sem patří rok založení firmy, počet zaměstnanců, místo na trhu. Jde o fakta, kterými se firmy a společnosti rády chlubí, takže je určitě najdete na jejich stránkách.

2) Kde to dělají

Je společnost lokální nebo působí i v jiných zemích? A plánuje v budoucnu expanzi? Díky tomu zjistíte, jestli využijete cizí jazyky nebo máte šanci nechat se vyslat na zahraniční stáž.

3) Příběh firmy

Víte, co znamená logo společnosti nebo jaká příběh za sebou má? Proč vůbec vznikla? Může se stát, že ani manažer nebo personalista na pohovoru tohle vědět nebude, ale ukážete tím, že se zajímáte.

4) Soutěže a ocenění

Je společnost vidět? Účastní se soutěží? Získala nějaká prestižní ocenění? Pokud ano, kdy a za co. Budete tedy pracovat pro jedničku nebo „jen“ dvojku na trhu?


5) Ty finance

Občas se vyplatí ověřit si finanční stav společnosti. A to především u pochybných firem, kde byste mohli skončit třeba bez výplaty. Zkuste si firmu proklepnout na ARES.cz jen tak pro jistotu.

6) Konkurence

Kdo je největší konkurence firmy? Co je vaše největší výhoda oproti konkurenci? Na tohle se klidně můžete zeptat až na pohovoru. Pokud si ale chcete šplhnout, zkuste si udělat vlastní průzkum. Pak můžete navázat na to, co jste zjistili.

7) Online nebo offline?

V současné době má každá společnost nějakou digitální stopu. Jděte po ní. Projděte si web, sociální sítě, blog. Je web přehledný? Jsou aktivní na sociálních sítích? Mají aktuální blog?

8) Co říkají ostatní

Internetové diskuze jsou skvělý zdroj zákulisních informací. Když budete mít štěstí, zjistíte, jak veřejnost firmu vnímá nebo co je nejčastější důvod výpovědí bývalých zaměstnanců.

9) Trocha lidskosti

Pokud víte, koho na pohovoru potkáte, můžete zkusit LinkedIn nebo Xing a zjistit něco navíc. Možná máte společné známé nebo koníčky.