Začni u sebe a buď kreativní

To je sice oblíbená věta snad všech terapeutů, ale má opravdu něco do sebe. Najít si novou práci a chodit tam nadšeně prvních pár měsíců je jistě fajn, dokud nezjistíš, že to není to, co hledáš. A je to nejspíš proto, protože sis neujasnil/a, co chceš.

Předejdi nepříjemnému rozčarování a zkus si najít chvíli pro sebe a upřímně se zhodnotit. Máš rád/a rychle se měnící podmínky, mezinárodní přesah a dostávat spoustu úkolů každý den? Práce v korporátním prostředí ti nejspíš sedne mnohem víc než v malém start-upu. Udělej si na sebe čas. V budoucnu to oceníš.

Při vzrušující cestě za tím, kdo jsi, zkus být kreativní i ve výběru svého zaměstnavatele. Pokud například studuješ marketing nebo práva, nemusíš nutně mít zkušenost z firem, kde pracují všichni tví spolužáci. Odliš se a zkus hledat práci ve svém oboru ve firmách, které jsi doposud přehlížel/a. Ale hlavně…

Nevrhej se do toho po hlavě

Jistá dávka spontánnosti je jistě fajn, ale zkus se vyhnout bezhlavému odesílání odpovědí na každou nabídku, která se ti objeví ve vyhledávání. Většina personalistů, kterým tvůj e-mail přijde pod ruku, snadno pozná, jestli je tvůj text jen kopie toho, co posíláš všem. Mnohem lepší dojem udělá personalizovaný e-mail, ve kterém zmíníš konkrétní body, které jsi vyčetl/a v inzerátu. Zní to možná jako maličkost, ta ale může rozhodnout, jestli tvoje CV skončí v těch správných rukou.

Podívej se na nabídku práce jinak

Pokud už máš jasnější představu o tom, co chceš a máš strategii, jak zaujmout, pojďme se podívat, jak přistoupit k jinak obyčejnému pracovnímu inzerátu. První, co by tě mělo napadnout, je, jak se ti líbí komunikace dané společnosti. Není příliš strohá, nudná, nebo naopak nátlaková? Zaměř se na své pocity, které ze čtení takového inzerátu budeš mít. Dle toho můžeš upravit tón svého průvodního dopisu i vzhled CV. Je text inzerátu hravý a nechybí mu nadsázka? Zkus na podobný styl navázat a věř, že tvůj e-mail jen tak nezapadne.

Pracovní portály nejsou jenom o inzerátech

Dobré a propracované stránky pracovních portálů neskrývají jenom nabídky. Zkus prolézt i jejich blog, kde můžeš najít třeba rozhovory se zaměstnanci i šéfy a získat vhled, jak to ve tvé vybrané společnosti funguje. Neopomeň využít také funkci hlídacího psa, kde si zadáš parametry svého hledání a do e-mailu ti budou chodit aktuální nabídky. Určitě stojí za zmínku možnost vytvořit si profil na daném portálu, a zvýšit tak své šance, že si tě nějaký hledač talentů všimne sám.

Využij sílu sociálních sítí

Zkus při každodenním procházení feedu také prozkoumat profily společností, které tě zajímají. Můžeš tak získat cenné informace nejen o jejich komunikaci, ale i zjistit, co chystají a do jakých projektů jsou zapojeny. To vše potom můžeš propojit v motivačním dopisu a ukázat, že máš opravdový zájem. Zároveň dbej na to, abys i svoje profily na sociálních sítí měl/a v náležitém pořádku a nevhodné příspěvky a fotky byly dávno v kdesi hluboko v kyberprostoru.