Recruiter, ten těžkou práci má! Nebo ne?

Vést pohovory a potkávat se s kandidáty i klienty, to je denní chléb recruitera. Celá oblast personálních služeb se točí okolo kouzelných „3K“ – konzultací, klienta a kandidáta. 

Situace na trhu práce není tak špatná, jak by se na první pohled mohlo zdát z pohledu firem. Alespoň ne v Praze. Je zde velké množství pasivních kandidátů. To jsou ti, kdo sice aktuálně neuvažují o změně práce, ale často jsou to otevření lidé, kteří si rádi vyslechnou, jaké mají možnosti. A potom mnohdy změní názor,“ komentuje situaci na trhu práce Šárka Taxová z GoodCallu, která se v oboru recruitmentu pohybuje už přes 12 let. A jedním dechem dodává: „Recruiting je věčně živý organismus. Situace může za půl roku vypadat úplně jinak. Naším úkolem je být na to připravení a umět se rychle přizpůsobit.“

 

Určitě se nezalekni, když se v průběhu komunikace s personální agenturou potkáš s vícero lidmi. „V GoodCallu máme tým složený z talent soucerů a recruiterů. Ti první jsou doslova detektivové, kteří dokážou odhalit každého kandidáta. Recruiteři jsou ti, kteří jednají osobně s kandidátem a jsou v úzkém kontaktu s klientem,“ říká Šárka.

A jaké společnosti jsou nyní nejvíce hladové po nových zaměstnancích? Jsou to především IT firmy hledající jak programátory, tak i manažery. Velká poptávka je také po juniorních pozicích a lidech, kteří kromě angličtiny ovládají ještě druhý jazyk. Hlavně němčinu nebo francouzštinu.

 

Proč mít svého recruitera?

Jestli recruiteři něco umí opravdu dobře, tak je to číst mezi řádky. Budou se tě vyptávat na to, co hledáš, co tě v práci baví nejvíc a jak důležité je pro tebe finanční ohodnocení. Díky tomu tě dokážou odhadnout a častokrát jsou schopni nabídnout ti víc než jen jednu pozici, kvůli které jste se původně sešli. „Jsme v těsném kontaktu s klientem. Chodíme přímo do firem, poznáváme tým, kanceláře a nasáváme jedinečnou atmosféru, kterou pak předáváme kandidátovi,“ popisuje Šárka práci v GoodCallu.

Hlavní přidanou hodnotou je hlavně konzultace. „Vidíme do různých odvětví a dokážeme uchazeči otevřít oči. Zrovna nedávno u mě byla na konzultaci paní, která dlouho působila v oblasti farmacie jako obchodní zástupkyně. Bavily jsme se o tom, co ji na její práci baví a co jí dělá radost. Na základě našeho povídání jsem kandidátce doporučila jiné odvětví, které více odpovídalo jejím hodnotám. O to větší jsem měla radost, když mi od paní přišel email, kde byla moc ráda za doporučení v její další profesní cestě,“ svěřuje se nám Šárka s radostnými momenty, které jako recruiter zažívá.

Dobrá rada na závěr

Když ti recruiter nepředá zpětnou vazbu na to, jak sis ve výběrovém řízení vedl, proč si nebyl vybrán a na čem bys měl zapracovat, zpozorni. A pokud na odpověď čekáš několik dní, vezmi rovnou nohy na ramena. V GoodCallu se na odpověď rozhodně nečeká. První kontakt s kandidátem a s firmami navazují do 24 hodin a zpětnou vazbu sdělují nejpozději do tří dnů.

Chceš se o nich dozvědět víc? Podívej se na jejich pracovní nabídky nebo si přečti příběh Elišky, které práce v GoodCallu spadla přímo do klína a byla to láska na první pohled.