Nadčasový trend

Připadá ti, že poslední dobou nějak přibylo firem, kde se cvičí jóga na střeše, zdravě snídá, pravidelně měří tlak a kola se parkují ve velkém? Není to jen výmysl zaměstnavatelů, kteří chtějí mít zaměstnance samozřejmě v co nejlepší formě, ale taky reakce na poptávku. Při pátrání po zdravých zaměstnancích jsme se dostali až do GSK, které nedávno spustilo světově unikátní program péče o zdraví svých zaměstnanců.

Zdraví jako základní hodnota

Když přijdeš do GSK, tématu zdraví se nevyhneš. Koneckonců řeč je o globální farmaceutické společnosti, pro kterou je zdraví hlavní téma. Jejich program Partnership for Prevention (neboli P4P) je důkazem, že kovářova kobyla nechodí bosa. „Program P4P je unikátní v tom, že zahrnuje preventivní služby z oblasti zdravotní péče nejen pro zaměstnance, ale i pro jejich blízké. Je to program, který umožňuje celým rodinám bezplatný přístup k detailním preventivním prohlídkám nebo více než 20 typům očkování, které běžně nejsou hrazeny pojišťovnou,“ vysvětluje Karolína Holušová, HR Generalist z GSK. A když jsme v úvodu zmínili ty cigarety, právě pomoc s odvykáním na cigaretách je součástí výhod.

Že jsou tyto benefity trefou do černého, potvrzuje enormní zájem ze strany zaměstnanců i ocenění stran odborné veřejnosti. P4P pomohlo GSK k zisku zlatého certifikátu pro Top odpovědnou firmu, nebo ke druhému místu v soutěži Zaměstnavatel roku. P4P ale GSK nekončí. „Program P4P není jediným benefitem z oblasti zdraví, který nabízíme. Máme samozřejmě i různá další lákadla jako je jóga na pracovišti, ovoce a zelenina v kancelářích nebo masáže,“ doplňuje Karolína výčet benefitů. Dvakrát do roka pak pořádají v GSK takzvaný Healthy week, který je plný masáží, zdravých snídaní, přednášek, cvičení v kancelářích a příležitostí změřit si tělesné hodnoty a trochu se nad nimi zamyslet.

Zdraví spojuje, přitahuje, líbí se

Další přidanou hodnotou spíše marketingového ražení je fotogeničnost "zdravých benefitů". Když už na Instagramu narazíš na něčí fotky z kanceláří, obvykle se jedná o společné snídaně, slavení nebo cvičení. Zaměstnanci tím dělají firmě tak trochu nevědomky reklamu. Zdravý životní styl jako součást firemní kultury přitahuje jedince, kteří sami tak žijí nebo žít chtějí a posílají o sobě (a tím i o firmě) tuhle zprávu dál. To láká a je sympatické jedincům podobného ražení. Kladný přístup ke zdraví tak může být i součástí dobré image zaměstnavatele! Součástí takové firmy by si jistě přál být nejeden mileniál. 

Zdraví pro tebe není téma?

Že je to jen pozlátko, na které tě nikdo nenaláká? Benefity pečující o tvoje zdraví jsou praktické jako žádné jiné. Velmi oblíbenou vychytávkou v GSK je i dorovnání nemocenské do výše 80 % procent platu. S tím se sice na Instagram nevyfotíš, ale pomůže ti to zaplatit nájem, kdyby takzvaně něco. To už nezní špatně, ne?

„Samozřejmě nemáme jen benefity z oblasti zdraví. Zdraví je ale pro GSK hlavní hodnotou a věříme, že jako zaměstnavateli se nám daří přitahovat hlavně jedince s podobným smýšlením,“ vysvětluje Karolína s tím, že mají i věrnostní programy, možnost využívat bonusové body v cafeterii dle vlastního uvážení, služební vozy či příspěvky na dopravu a další.

*

Je pro tebe péče o zdraví ze strany zaměstnavatele důležitá? Zvaž práci ve firmě, kde zdraví hraje prim a podívej se, koho v GSK právě hledají