Mezinárodní i lokální

Možná ti Starbucks připadá jako kavárna pro turisty a cizince žijící ve velkých městech, která láká zákazníky skrze sofistikované reklamní kampaně. Opak je pravdou. I Starbucks má své štamgasty z řad těch, kdo pracují či žijí poblíž, a bez nich by se neobešel. Dobré jméno a skvělé vztahy v lokalitě, kde se nachází, jsou pro ně absolutní prioritou.

Darovat to nejcennější

Každá kavárna si sama může zvolit, koho ve svém okolí podpoří. Vybraným organizacím se pak dostane toho nejcennějšího, co můžeš v dnešní době dát. A tím je čas. Různých komunitních akcí se účastní lidé ze Starbucks napříč všemi pozicemi, a to jak z kaváren, tak i z centrály.

 

„Lokálně se věnujeme pomoci lidem v domově důchodců prostřednictvím čtení knih, povídání nebo zahradních prací. Také rádi pomůžeme v psích a kočičích útulcích nebo v ZOO. Nezapomínáme ani na lidi bez domova, kterým chodíme připravovat a vydávat jídlo do jedné z pražských vývařoven,“ uvádí konkrétní příklady, kde kolektiv kavárny Starbucks daruje svůj volný čas, Store Manager Verča Hladíková. Dobrovolnické hodiny se sčítají a započítávají k celosvětovému cíli společnosti, kterým je odpracovat 1 000 000 dobrovolnických hodin ročně.

Měsíc komunitních akcí

Nejvíce akcí pořádá Starbucks zpravidla v dubnu. Venku už je celkem hezké počasí a okolí si přímo říká o jarní úklid. A tak vyráží do ulic. Všichni společně uklízejí odpad, který se ještě donedávna skrýval pod vrstvou sněhu či posypového materiálu, a pomáhají spřáteleným organizacím s prací na zahradě. „Neoddělitelnou součástí naší kultury je odpovědnost k životnímu prostředí. Účastníme se řady celostátních akcí, jako je například Čistá řeka Sázava nebo Ukliďme Česko. Pro zajímavost, jenom úklidem části úseku v povodí Sázavy jsme odpracovali za půl dne 250 hodin a nasbírali dva plné kontejnery odpadu,“ komentuje angažovanost kaváren Verča.

 

Děti jsou naše budoucnost

Starbucks nejraději nachází příležitosti tam, kde se jich nedostává. Proto úzce spolupracuje s řadou neziskových organizací, mezi něž letos přibyla i organizace Dejme šanci dětem. Ta pomáhá dětem z dětských domovů postavit se na vlastní nohy. Starbucks se jim snaží ulehčit vstup do pracovního procesu a hledání vysněné práce třeba tím, že jim pomáhá s přípravou prvních životopisů a učí je finanční gramotnosti. Mohou si také vyzkoušet pracovní pohovor nanečisto s ostřílenými náboráři. „Děti mají také samozřejmě možnost obléct zelenou zástěru a společně se svým Starbucks mentorem poznat fungování kavárny a osvojit si baristické dovednosti za plného provozu,“ říká Verča.

Chceš pracovat ve firmě, která je dobrým sousedem a pomáhá ve svém okolí? Nakoukni s námi za ikonické logo Starbucks.