Marcel, dokázala bys na úvod představit Slevomat po té personální stránce?

Když se kohokoli na ulici zeptáš na Slevomat, tak většinou ví a vybaví si wellness, gastro, nákupy, zážitky… Ale jako zaměstnavatele zná Slevomat pořád málo lidí, nebo rozhodně méně, než bychom si představovali. Často se nám stává, že i kandidáti jsou překvapení, když přijdou na pohovor a vidí, jak velké prostory obýváme a kolik nás tu je. Hodně lidí si Slevomat představuje stále jako takovou garážovku o pěti lidech, přitom je nás tu kolem 250 a museli jsme se v letošním roce přestěhovat do většího. Takže lidí máme hodně, máme pro ně nové kanceláře a našich oddělení není málo. Od obchodu přes marketing, finance, HR, office…

Pravda je, že Slevomat si za těch 8 let svojí existence ještě pořád zachovává ten „feel“ startupu. Což může být dané i tou inovativností služeb, se kterými přišel. Jak se ale udržuje atmosféra startupu v takovém počtu lidí?

Je to čím dál těžší, ale ještě pořád se to daří. Zachování stávající firemní kultury byla i jednou z podmínek prodeje firmy v loňském roce. Troufám si tvrdit, že se ještě pořád všichni známe jménem, rádi se tu potkáváme a díky novým kancelářím se setkáváme zase o něco víc, protože jsme tu jen na jednom patře, ne na čtyřech, a máme „jen“ dvě kuchyňky. Pořád tady platí, že lidé můžou přijít a přichází s novými nápady a ty je možné realizovat hned druhý den. Všichni se tady můžou podílet na změnách a vylepšeních…

Promítla se nějak změna vlastníka? Pokud se nepletu, vlastní vás teď britská společnost…

Ano, koupili nás britští Secret Escapes. Co se týče toho, jak fungujeme tady u nás, tak se to zatím nijak nepromítlo. Vlastně jenom reportujeme výsledky a aktivity Anglii, takže jsme víc sáhli na angličtinu, to je asi jediná změna. Jinak nám dávají velkou svobodu, takže vedení Slevomatu zůstalo prakticky nezměněné. Žádné velké změny a integrace se tedy nekonají.

Jak vlastně vypadá průměrný zaměstnanec Slevomatu? Jak moc jste mladá společnost?

To je poměrně těžká otázka, průměrný zaměstnanec se těžko specifikuje, protože se to dost liší podle oddělení. Na zákaznické podpoře máme i brigádníky, kteří jsou v prváku či druháku na výšce, do finančního týmu jsme teď mezi analytiky přijali čerstvě maminku, takže spíše než o věku a vystudovaném oboru je to o nějakém přístupu k práci. A musím říct, že i ten průměrný věk nám malinko stoupl… už lížeme tu třicítku…

Jak moc máte stabilní tým s ohledem na to, že ty slevy jsou opravdu rychlý segment a za roky vaší existence jste taky raketově rostli?

Pořád tu máme několik matadorů, kteří jsou tu už od toho začátku, což považuju za velký úspěch. Jsou to lidi, kteří jsou taková studnice toho vědění a know-how. Stabilita týmů se liší podle oddělení. Logicky je velká fluktuace v týmu zákaznické podpory, protože je tam hodně těch brigádníků. Někdy najdou uplatnění tady, často se ale taky vrací do svých rodných měst.

Takže to je ten tým největší fluktuace?

Jednak je to zákaznická podpora a taky náš obchodní tým. Ti obchodníci to mají asi nějak dané povahou, že více rotují.

Ty jsi říkala, že máte samozřejmě řadu oddělení, ale co je ten „core tým“? Jsou to právě obchodníci?

Je to tak. Je to tým obchodníků, které máme jednak tady v Praze a taky v regionech. Jsou rozdělení do několika segmentů, mají na starost zážitky, gastro, cestování, pobyty, wellness, zboží… Slevomat je obchodní firma, takže na obchodnících stojí. K obchodu pak patří oddělení City Managementu, které zodpovídá za to finální zpracování nabídky, jak ji potom vidíte na Slevomatu.

Máte kancelář i někde v regionu, nebo jsou to spíš obchodníci, kteří jezdí?

Spíše jezdí. Na Moravě kanceláře máme, ale jsou to spíš „kancelářky“, kde se potkávají. Máme týmy jak v Čechách, tak na Moravě, ale jsou to malé desítky.

Já jsem si všimla i u vás na webu, že v tuhle chvíli jsou vypsané hlavně obchodní pozice. Jak náročně se ti lidé shání a máte nějaké specifické požadavky?

Shánět lidi obecně teď poměrně náročné je, to je velké téma. Na druhou stranu na to, jaká je kolem toho panika, se nám lidi ještě pořád shánět daří. Vždycky je najdeme. Občas to chce víc času, třeba v regionech, ale vždycky jsme zatím našli. Co se týče speciálních požadavků, tak obzvlášť v těch regionech je potřeba velká sebemotivace, aby ten člověk byl „sebehnací“, protože tam jste hodně sám za sebe. Ten zvláštní požadavek je u nás v tom, že ti lidé musí být i konzultanty. Ty hledáme spíš než ty dravce, které si člověk asi pod pojmem „obchodník“ představí. Pro nás je důležité, aby se ten člověk dokázal bavit s partnerem, byl mu opravdu nápomocný a byl pro něj konzultant. My se totiž snažíme hlavně o dlouhodobou spolupráci. Takže konzultovat, aby to bylo výhodné jak pro partnera, tak pro Slevomat i pro zákazníky… Takže tím jsou možná naši obchodníci jiní.

Ty jsi zmiňovala, že hodně lidí má Slevomat spojený s wellness a zážitky. Pomáhá vám tohle příjemné spojení i při budování značky zaměstnavatele?

Pomáhá to hlavně tomu, že by každý chtěl dělat testovače slev a zážitků. Tuhle pozici kdybychom někdy vypsali, byl by o ni asi zájem velký. Ale snažíme se to propojovat, i my sami někdy nabídky testujeme. Minulý týden jsme třeba byli na Vltavě na paddleboardech, což jsme spouštěli s naším novým partnerem, tak jsme to byli otestovat. Nedávno jsme tady měli ochutnávky waflí, které jsme spouštěli. Takže nějak se to snažíme propojit s prací, ale není to o tom, že bychom jen testovali nabídky.

Takže se testuje jen za odměnu, nebo existuje i taková pozice?

Máme pozici „Videomág“, který ty nabídky natáčí a testuje. Každý by chtěl být náš Richard!

Pro koho Slevomat je a není to pravé místo? Jak si ve Slevomatu stojí ženy? Jak vypadají přijímací řízení? Nenech si ujít zbytek rozhovoru. Tak sluchátka do ručky!

Chceš se o Slevomatu dozvědět víc? Nakoukni tam spolu s námi a prozkoumej jejich profil!