Pomoc, která dává smysl

Společenskou odpovědnost firmy nejčastěji spojují s předmětem podnikání. Banky vzdělávají ve finanční gramotnosti. Továrny snižují svůj ekologický dopad. Obchodní řetězce pomáhají potřebným v nouzi. „V Kauflandu pořádáme 8. září naši vlastní potravinovou sbírku," popisuje Peter Chalupianský, CSR manager společnosti Kaufland, která v loňském roce přispěla částkou přes 10 000 000 Kč na dobročinné účely. „V letošním roce jsme se navíc stali generálním partnerem projektu Dr. Klaun, který léčí úsměvem děti v sedmi nemocnicích po celé ČR. Spolupráci jsme představili originálně. Pozvali jsme klauny na centrálu, kde navštívili každou kancelář a překvapili nic netušící kolegy,“ doplňuje Chalupianský, jak lze z firemních CSR aktivitu udělat zážitek i pro zaměstnance. Tím ale Kaufland nekončí.

Dobro i ve vlastním zájmu

Z průzkumu společnosti Ipsos vyplynulo, že Češi jsou třikrát ochotnější doporučit společensky odpovědnou firmu. Dobro je tedy v nejvyšším firemním zájmu. Velkou roli hrají i dlouhodobé spolupráce, které jsou pro neziskové organizace klíčové a přináší skutečný rozvoj projektů. „Přes pět let podporujeme Centrum Paraple. Jsme však otevřeni i novým iniciativám, jakou je například Loono se svými osvětovými kampaněmi #prsakoule a #zijessrdcem,“ vysvětluje Chalupianský. Pomoc organizaci Loono navíc probíhá vskutku unikátním způsobem. „Za každé využití MultiSport karty našimi zaměstnanci věnujeme 10 Kč na nákup školících modelů a workshopy pro studenty SŠ a VŠ, kteří patří k nejrizikovější skupině onkologických onemocnění pohlavních orgánů. S každou návštěvou posilovny či sauny udělají naši kolegové něco pro své zdraví a navíc pomůžou zachraňovat lidské životy,“ vysvětluje Peter Chalupianský způsob, jak lze originálně spojit zaměstnanecký benefit s dobročinností.

Optimální odpovědný mix

Originálně je koncipovaná i podpora organizace DEBRA ČR, která pomáhá lidem s nemocí motýlích křídel. „Během letních měsíců mají naši zaměstnanci možnost zaslat na centrálu pohlednici z dovolené či výletu. Za každou jsme přispěli 100 Kč na nákup mastí a drahého obvazového materiálu,“ říká Chalupianský.

Kaufland dále spolupracuje s organizací Cesta za snem či Nadací Terezy Maxové. V předvánočním období navíc pořádá speciální vánoční sbírku. Ta loňská vynesla 3 470 790 Kč ve prospěch pěstounských rodin. Zaměstnanci centrály se pravidelně účastní i projektu Strom splněných přání, kdy pořizují dárky pro děti z Dětského domova v Žatci. Populární je i sbírka oblečení pro Hvězdný bazar.

Odpovědnost není image

Podporovat veřejně prospěšné projekty je důležité. Druhá věc je, zda se firma chová odpovědně už při svém podnikání. „Díky energetickému řízení společnosti dle ISO 50001 a nejnovějším technologickým řešením zatěžují prodejny své okolí minimálně. Příkladem je snížení množství CO2, využití rekuperace, úsporné LED osvětlení prodejen, vyhřívání odpadním teplem nebo vybavení ekologickými chladicími boxy s prosklenými dveřmi, což snižuje jejich energetickou náročnost až o 30 %. V roce 2017 jsme všechny naše zaměstnance vybavili novým pracovním oblečením se speciální certifikací a označením FairTrade. Zapojili jsme se i do projektu To dáš, který pomáhá matkám z azylových domů nalézt nové zaměstnání. Podporujeme také elektromobilitu. Naši zákazníci si mohou u vybraných prodejen během nákupu dobít svůj elektromobil,“ vyjmenovává Peter Chalupianský další aktivity, které z Kauflandu dělají skutečně odpovědnou firmu a nejen společnost, pro kterou je dobročinnost image.

Považuješ společenskou odpovědnost za důležitou? Věnuj CSR pozornost při výběru a udělej tím něco pro ostatní i pro sebe.

Zajímá tě, co by ti mohl nabídnout právě Kaufland? Nakoukni, právě hledají!