Katko, jaké byly tvé úplně první dny v KFC?

První dny jsem poznala nové sympatické lidi a seznámila se s KFC procesy a systémy. Nebylo to lehké, protože těch informací, které musí člověk vstřebat, je na začátku hodně. Měla jsem k ruce ale zkušeného kolegu, tzv. instruktora. Vše mi vysvětlil, byl mi oporou a mohla jsem se ho na cokoliv zeptat. Stejně jako všech ostatních na pobočce.

Jak dlouho ti trvalo, než si se na pokladně zaběhla?

To je hodně individuální. Zpravidla to trvá tak týden. Mně to trvalo tři dny. Zorientovat se na pokladně není až tak složité a pro komunikativní lidi je tahle práce skvělý start.

Jakými pozicemi sis v KFC prošla, než ses dostala na centrálu společnosti?

Vyzkoušela jsem si všechny řadové pozice. Kromě pokladny jsem byla třeba na servisu, kde jsem připravovala sendviče, nebo v kuchyni, kde jsem obalovala čerstvé kuřecí kousky. Poté jsem přešla na Junior Shift Managera. Vedla jsem směnu i celý tým restaurace. Rozvíjela jsem je a podílela se na jejich tréninku. Pokračovala jsem na Shift Managera, kde jsem se mimo jiné starala o objednávání potravin a facility. Nejnáročnější, ale zároveň bohatá na zkušenosti, byla role asistenta manažera, kde jsem zastupovala vedoucího pobočky. Měla jsem možnost nabírat nové zaměstnance, trénovat je a motivovat. Pak jsem v interním systému objevila nabídku na pozici HR Business Partnera, prošla si klasickým výběrovým řízením a přestoupila na centrálu.

 

Vzpomeneš si ještě, jaké to bylo, když jsi z provozu přešla na Junior Shift Managera a stala ses „šefém“? Jak jsi tuto novou roli zvládla?

Vybalancovat roli „bývalého“ kamaráda a šéfa rozhodně není lehké. Měla jsem štěstí, že jsem si tuto roli vyzkoušela na nově otevřené restauraci, kde byl tým nový a proto to bylo pro mě jednodušší.

Kdy nastal zlom ve tvé kariéře?

V roce 2017 přijala moje bývalá nadřízená příležitost přejít do provozu do nejvyššího vedení KFC. Mně se tím uvolnila cesta a využila jsem příležitost nastoupit na její místo. Najednou jsem se začala podílet na zajímavých projektech nejen v Česku, ale i v zahraničí. Ukázala jsem, že jsem kreativní, schopná vést tým a naplňovat strategii KFC.

Na jakém zajímavém projektu ses například podílela?

Podílela jsem se například na přípravě Area Coach Meetingu. Je to mezinárodní událost pro 250 leaderů z 12 zemí, ve kterých působíme. Meeting se konal v Praze. Hodnotíme tam uplynulý rok, plánujeme vizi a strategii, a zároveň probíhají tréninky na soft skills. To pro mě osobně byla zatím jedna z největších výzev a zároveň největší pracovní úspěch.

Chtěla sis někdy vyzkoušet práci v jiné společnosti? Jak to, že jsi z KFC nikdy neodešla?

Lhala bych, kdyby řekla, že ne. Občas jsem přemýšlela o tom, jak to asi funguje v jiné firmě. Ale v KFC jsem součástí zajímavých mezinárodních projektů, díky kterým mám možnost nakouknout do jiných zemí, dát prostor své kreativitě, pouštět se do nevšedních aktivit a mít skvělý tým. A hlavně je tady neskutečně rychlý rozvoj, takže jsem neměla moc šanci, aby mi moje práce zevšedněla, nebo aby mě to nutilo se rozhodnout pro jinou práci.

 

Při práci ještě dálkově studuješ práva. Jak to, že jsi zakotvila v HR?

Ačkoliv se to nezdá, jako personalista musím ovládat pracovní právo. A to je celkem obsáhlé. Na své pozici tak zúročím nabyté znalosti a neustále je zdokonaluji.

Čím je podle tebe práce v KFC specifická, jedinečná?

Jednoznačně rychlým růstem a možností získat mezinárodní zkušenosti. Dále lidmi. Neřešíme, jestli pracujeme na centrále nebo v restauraci, jsme prostě jeden tým. Na vlastní kůži jsem se o tom přesvědčila, když jsme organizovali první KFC piknik. Bylo kolem toho hodně práce a bylo jasné, že to nezvládneme připravit jenom my, lidi z HR a marketingu. Když se o tom dozvěděli manažeři z jednotlivých poboček, neváhali a podali nám pomocnou ruku. V neposlední řadě oceňuji flexibilitu v plánování práce. Ještě studuju. Sice dálkově, ale práci jsem si mohla vždy naplánovat tak, abych zvládala i studium.


*

Hledáš brigádu při studiu, která tě může někam posunout? Podívej se do KFC a zkus si kariéru “od píky” třeba až k top managementu.