Sodexo postupně rozšiřuje portfolio svých digitálních produktů, byť i papírové stravenky tu stále mají své místo. Rok od roku ale papírových stravenek ubývá a naopak roste počet uživatelů digitálních benefitů, jako je například ActivePass nebo příspěvky na předplatné Spotify či Netflixu. Aby mohlo Sodexo pružně reagovat na poptávku a potřeby zaměstnanců, rozhodlo se jít cestou agilního způsobu řízení.

 

Co je agilní způsob řízení?

Agilní způsob řízení je takový, který je schopen rychle reagovat na změny a přizpůsobovat se jim. Průkopníky agilního řízení byly zejména softwarové firmy, které díky němu mohly pružně reagovat na změny, jež vyplynuly ze zpětné vazby od zákazníků. Tato metoda si postupně našla své místo ve finančnictví, marketingu, HR a míří i do dalších odvětví.

V České republice se agilitě otevřel i poskytovatel zaměstnaneckých benefitů, firma Sodexo Benefity. “Pokud si chceme udržet v oblasti zaměstnaneckých benefitů vedoucí postavení a udávat trendy, musíme naše produkty digitalizovat. Cestu digitalize už jsme započali a v dnešní době již více než třetina našich uživatelů využívá digitální benefity, včetně placení mobilní aplikací," vysvětluje CEO společnosti Daniel Čapek, proč se rozhodli přejít na agilní způsob řízení.

 

Změna je jenom začátek

Otevřít se změnám a vítat je jako něco žádaného není jen tak. Člověk se musí chtít změnit a naprosto překopat svůj mindset. “Když jsme chtěli přejít jako firma na nový způsob řízení a začít pružně reagovat na změny, museli jsme začít u sebe a jít ostatním kolegům příkladem. Začali jsme bourat bariéry mezi top a středním managementem. V top managementu jsme přestali jenom rozdávat zadání, ale více se snažíme podílet na konkrétních úkolech. Vytvořili jsme projektové týmy. Ty mohou dělat zásadní rozhodnutí, která v tradičně vedených firmách dělá jenom vedení společnosti,” komentuje přechod na agilní řízení Daniel Čapek.

Mít volné ruce, moct se rozhodovat, přijmout zodpovědnost a pracovat v týmu, to jsou základní principy, které firmám umožňují flexibilně reagovat na změny, přistupovat k zákazníkovi jako k rovnocennému partnerovi a v rekordně krátkém čase reagovat na jeho potřeby a přání.

Agilita v praxi

To všechno se sice hezky čte, ale jak to zrealizovat? Jak si zaměstnance naklonit na svou stranu? “Všichni v Sodexo jsme si prošli programem, kde jsme si osvojili zásady agilního přístupu. Klíčoví zaměstnanci měli program zakončený certifikací. Důležité je si uvědomit, že přechod na agilní způsob řízení je finančně nákladný a chvíli trvá, než začne fungovat. I my se ještě stále učíme. Zaměstnancům musíme trpělivě vysvětlovat, proč určité věci děláme a co od výsledku očekáváme,” říká Daniel Čapek.

 

Agilní způsob řízení se pozitivně odráží i na firemní kultuře. “Lidé jsou u nás najednou mnohem více otevření, umí spolupracovat a postavit se k věcem čelem. Dokonce se zlepšila spolupráce v globálních týmech, které už agilně fungují delší dobu,” dodává Daniel a jedním dechem pokračuje: “Velkou výzvou pro nás byla změna přemýšlení obchodníků, kterým se nechtělo prodávat inovovaný produkt, když ten tradiční šel na odbyt dobře. Proto jsme je zahrnuli do rozhodovacího procesu o podobě našich produktů. Najednou vidí, proč je potřeba produkty inovovat a že jejich nápady můžou do týdne až dvou prodávat. A to je pro ně obrovská motivace.”

*

Vítáš změny s otevřenou náručí a nebojíš se udělat rozhodnutí a nést za něj odpovědnost? Pak je agilně řízená společnost to pravé místo pro tebe! Nahlédni společně s námi do Sodexo. Lidi jako ty tady právě hledají.