Orion čokoláda a tyčinky, Nespresso, JOJO bonbony… kdo z nás si na některé z těchto dobrot rád nepochutná? Nestlé dnes patří mezi největší výrobce potravin a nápojů a zároveň mezi společnosti, které šetrnost k životnímu prostředí berou jako jednu z hlavních priorit. Při těchto snahách se Nestlé zaměřuje kromě jiných na tato dvě témata – snížení odpadu a snížení spotřeby vody.

Pryč s nerecyklovatelnými materiály

Stop plastům” nebo Plast je past” – nejspíš ti neunikly protesty proti plastům, které se šíří světem rychlostí blesku. Svou odpovědnost v této oblastí si uvědomuje i společnost Nestlé, jejíž rozsáhlá výroba má na svědomí i vznik velkého množství odpadu z obalů. „Problémy s plastovým odpadem považujeme za jedno z největších environmentálních rizik současnosti. Proto jsme ohlásili globální závazky omezující vznik plastového odpadu a přechod na recyklovatelné nebo znovupoužitelné obaly,” vyjadřuje k problému ředitel Nestlé Vratislav Janda.

 

A už na tom usilovně pracují. Možná nepatříš mezi fanoušky matematiky, ale tato čísla ve statistikách by mohla zajímat i tebe. V závodech Nestlé v Česku a na Slovensku se za rok 2018 podařilo snížit spotřebu obalů o 45 tun. Jak? Tím, že v Nestlé omezují plastové obaly na všech frontách – třeba u oblíbené Studentské pečetě, čokolády Orion, tyčinek Milkybar i bonboniér.

Cíl pro rok 2020 bude ještě o něco vyšší – Nestlé má totiž v plánu snížit celkovou spotřebu obalů až o 140 000 tun! Vrchol nás čeká podle všeho v roce 2025, kdy by veškeré obaly měly být plně recyklovatelné a připravené na znovupoužití. Podle analýzy je dnes více než polovina používaných obalů Nestlé v tomto regionu zcela recyklovatelných.

 

Ekologická výroba je možná

Nedostatek vody dnes ohrožuje každý kontinent a zatím se nezdá, že by se situace měla v příštích letech zlepšit. Nestlé představilo program Caring for water, který se zaměřuje na snížení spotřeby vody a efektivní nakládání s vodou při výrobě. A i v této oblasti Nestlé slaví úspěchy. Za loňský rok v závodech Nestlé v Česku i na Slovensku spotřebovali o polovinu méně vody než v roce 2010! Jak? Nahradili například průběžné vodní chlazení recirkulací vody.

Do boje proti plýtvání vody se snaží zapojit i druhé, a to prostřednictvím Soutěže pro vodu, na které spolupracuje Nestlé už několik let s Nadací Partnerství a získali i záštitu Ministerstva životního prostředí. Soutěžící mají za úkol vymyslet efektivní řešení týkající se problémů s vodou a vodním hospodářstvím.

 

Zelená planeta a zdravá budoucnost je něco, o co má smysl bojovat. Globální snahy Nestlé a dalších společností chovat se šetrněji k životnímu prostředí jenom potvrzují, jak důležitý cíl to je. „Ochrana životního prostředí je jednou z našich globálních priorit. Jako největší potravinářská firma na světě si uvědomujeme svou zodpovědnost a klademe důraz na environmentálně udržitelné podnikání,” dodává Janda.

Nestlé svými eco-friendly strategiemi vysílá do světa jednoznačnou zprávu: ekologická výroba je možná!

Zajímají tě i další aktivity Nestlé? Mrkni na firemní kartu plnou čokolády