Vše má ale svá pro a proti a zrovna v tomto případě pro tebe může být bariérou strach z neznámého. Vody online marketingu jsou sice lákavé, informací a cenných rad je na internetu spousta, ale možná se bojíš, že se ve všech těch online kurzech, blozích a fórech nebudeš umět zorientovat. Pokud máš strach, že v tom budeš plavat a nebudeš mít nikoho, kdo by ti pomohl, nemusíš se bát.

PPC, reklama i analytika

Právě pro tebe je tu Digicamp, který pořádá různé varianty kurzů online marketingu. „Vycvičit“ (rozuměj posunout se na další level) se můžeš například v PPC, v reklamě na sociálních sítích nebo v online marketingové analytice. Ujmou se tě lektoři s léty zkušeností a díky tomu je pak teorie obohacena o praktické příklady a ukázky. A nechybí ani praktické úkoly na doma.

Jak to víme? Sama jsem se pro změnu kariéry rozhodla nedávno a právě teď jsem v Digicampu dokončila kurz marketingové analytiky.

Všechno se dá najít na internetu! ...nebo ne?

Před nástupem na novou pozici jsem se učila formou online kurzů a pročítala jsem různé články. Vše se přece dá najít na internetu! A právě v tom jsem měla trochu problém: jako začátečník jsem si nebyla jistá, čemu se věnovat dřív. Co je vlastně pro mě, pro můj obor a pro otázky, které mě zajímají, relevantní? Čemu mám věnovat pozornost a co zas tak důležité není?

S výcvikem v Digicampu jsem začala ve chvíli, kdy už jsem ve své práci Google Analytics používala. Až díky kurzu jsem si ale všechny dílčí znalosti pospojovala dohromady a získala ucelenější přehled. Praktické příklady mi pomohly si lépe představit, co k čemu slouží a jak se moje zjištění může odrazit v marketingových rozhodnutích. 

Skvělé bylo, že to, co jsem se v pondělí naučila na kurzu, jsem hned v úterý využívala v práci.

Osobní přístup a užitečné kontakty

Ze všeho nejvíc jsem si cenila osobního přístupu, ať už šlo o zpětnou vazbu na domácí práci, nebo o ochotné odpovědi na mé zvídavé otázky. V rámci dvouhodinových lekcí jsme procházeli teorii i praktické příklady společně a prostor byl spíše pro obecné dotazy, které zajímaly všechny. 

A protože motivace pro účast na výcviku byly opravdu rozmanité, přišla řada i na specifičtější otázky každého z nás: a to buď o přestávce, kdy jsme si pochutnávali na rautu, nebo po lekci u piva a vína. Tam jsme sdíleli vlastní zkušenosti, probrali, s čím se potýkáme a získávali tipy od skvělých, akčních a především trpělivých lektorů.

A přínosem byly také nové kontakty. Online marketing je (ne úplně nečekaně) obor, ve kterém se pořád něco děje. Stále je tu něco nového a je co se učit. Na Digicampu potkáš spřízněné duše: někoho, o kom víš, že řeší podobné problémy a že se na něj můžeš obrátit.

Digicamp bych doporučila všem, kteří se odhodlávají změnit kariéru a začít objevovat dosud neznámé moře online marketingu, ale i těm, kdo si chtějí rozšířit a dát do souvislostí znalosti v oboru, ve kterém už pracují.