Kingdom Come: Deliverance je poměrně nová, přesto již úspěšná RPG hra, vydaná v únoru 2018. Děj hry se odehrává v Českém království roku 1403, kdy se pyšní bohatou kulturou, oplývá poklady i mocnými hrady. Hra je založena na skutečném příběhu krále Václava IV. a jeho synů. Nechybí úplatná šlechta a krvavé bitvy.

Rekonstrukce středověku

Co by to bylo za úspěšnou a poutavou hru ze středověku, kdyby ani vzdáleně neodpovídala realitě? Neměl to být přece Asterix a Obelix. Vývojáři proto potřebovali konzultanta historických reálií, který by dohlédl na vybudování věrohodné atmosféry a vtáhl hráče přímo do děje. Podařilo se jim najít Polku Joannu Nowak, která kvůli práci u Warhorse opustila své předchozí zaměstnání a vsadila vše na jednoho koně a že to byla sázka dobrá, to už po obrovském úspěchu hry ví moc dobře. 

„Než jsem začala pracovat u Warhorse, měla jsem skvělou, dobře placenou práci u velké mezinárodní společnosti, ale potřebovala jsem něco jiného. Hledala jsem něco, co by odpovídalo vzdělání a osobním zájmům,“ říká Joanna. „V srpnu 2013 jsem byla na pohovoru, ale oficiálně jsem začal pracovat v březnu 2014. Určitě museli ocenit mou trpělivost, jelikož jsem riskovala všechno, protože jsem opustila svou práci před Kickstarterem,“ pokračuje Joanna a je ráda, že zariskovala. Kickstarter je internetová crowdfundingová platforma, která napomohla financování celé hry. 

Co to vlastně znamená?

Ptáš se, co obnáší taková práce konzultanta historických reálií? Joanna je zodpovědná za shromažďování informací, které mohou být pro vývojáře inspirací a následnou zpětnou vazbou. Každý den pracuje s různými lidmi z mnoha oddělení, například z oddělení scénáře, postav, hudby, umění a další. „Nejtěžší část je rozlišit, kdy moji kolegové - designéři, umělci, skriptéři - skutečně chtějí mou radu a kdy ne. Někteří se zabývají detaily a chtějí mít vše historicky přesné a někteří odkývat, co vytvořili. Mám štěstí, že mám umělecké i humanistické vzdělání, takže mohu přinášet nápady a vizuální vychytávky. Není to jen o tom okopírovat fakta z učebnice historie. Každý z nás si interpretujeme historii svým způsobem. I já, když kreslím, píšu nebo zpívám, jedná se jen o mou interpretaci. To je hlavní rozdíl mezi námi a středověkými umělci – není jen jedna realita, jedna pravda.“

Ačkoliv by Warhorse studios rádo dosáhlo naprosté autentičnosti, jak potvrzuje Joanna, není to možné na sto procent. Jsou limitováni finančními prostředky a počtem zaměstnanců. „Představte si, kolik archeologů a specialistů v určitém oboru - keramika, středověké malby, ikonologie, topologie - je potřeba. Osobně vím, jak časově náročné je udělat pořádný výzkum, analýzy a poskytnout je ostatním,“ dodává Joanna. Nicméně faktem zůstává, že právě hra Kingdom Come: Deliverance je velmi dobře hodnocená za realistické vyobrazení středověku.

A jaký je Joannin běžný den v práci? „V sedm ráno otevírám dveře naší kanceláře. Jakožto noční zvíře, vyhýbám se světlům a zapadnu do tmy v našem uměleckém oddělení. Pája, náš grafik, už je obvykle uvnitř. Márty, Matěj, Petr a Radek, naši programátoři AI, dorazí brzy po mně. Poté jdeme všichni společně na kávu/čaj/vodu a misku cereálií. Následně se nořím do zodpovězení všech nejasností z různých oddělení, zkontroluji změny ve skriptech, poskytuji konzultace a vykrmuji kolegy svými dortíky.“

*

Chceš taky nakouknout do vývoje opravdu promyšlených počítačových her? Podívej se do Warhorse studios, třeba hledají právě tebe!