Nikdo není mimo hru

Spousta potenciálních kandidátů na určitou pozici je často vyřazena už jen proto, že bydlí na opačné straně republiky, případně pečují o dítě nebo z jakéhokoliv jiného důvodu nemůžou docházet do kanceláře pravidelně. Stoprocentní práce z domova tento problém jednoduše řeší. Firma si díky tomu může vybírat z nepoměrně většího počtu kandidátů napříč celou republikou, což byl i hlavní důvod zavedení této inovativní myšlenky v Europ Assistance.

Eso v rukávu

Všichni nováčci jsou hned při náboru seznámeni s možností 100% home office, kterou můžou začít využívat hned po zaškolení. Pro firmu to představuje velkou konkurenční výhodu a „eso v rukávu“, které může v českém prostředí málokdo nabídnout, zejména pokud se jedná o větší společnosti. (Malé začínající startupy teď nechme stranou, neboť tam všechno funguje tak trochu jinak.)

Každý podle svého gusta

Home office však nemusí vyhovovat každému. Jakkoliv je doma klid na práci, po čase většině z nás začne scházet sociální kontakt a cítíme se izolováni od kolektivu. V Europ Assistance si proto každý může vybrat, kolik času na home office stráví a jak často bude do práce fyzicky docházet. Nepřijde tak o spoustu zajímavých akcí, které firma pořádá pro zaměstnance přímo v kanceláři. „Možnost HO mají všichni naši koordinátoři, ne všichni toho však využívají. 100% práci z domova využívá přibližně třetina našich telefonních operátorů a několik kolegů i z jiných oddělení. Pokud se některý ze zaměstnanců rozhodne výhradně pro práci z domova, stále má možnost občasně pracovat v kanceláři, aby mu nescházel sociální kontakt,“ upřesňuje Kristina Jandíková, Team Leader platformy domácí asistence.

Důvěra budí důvěru

Stoprocentní práce z domova je ze strany firmy velkým projevem důvěry v zaměstnance. K home office, jak známo, je totiž potřeba pořádná dávka sebedisciplíny a samostatnosti. Přestože jsou zaměstnanci v Europ Assistance částečně kontrolováni na základě dat z reportů, velký důraz je kladen na vzájemnou důvěru, která obecně prospívá budování dobrých vztahů firmy a zaměstnance.

Časová efektivita

Na home office můžete navíc pracovat v pohodlných teplákách či pyžamu a vyhnete se tak zdlouhavým ranním rituálům, které předcházejí odchodu do práce většiny z nás. Jen si představte, kolik hodin času vám práce na HO ušetří. No není to skvělé?“ poukazuje na výhody Kristina. Zadávání práce funguje přes interní systém, do kterého mají koordinátoři přístup odkudkoliv a kdykoliv. Všichni proto jasně vědí, co a kdy mají splnit.

Kde to má háček?

Jednou z nevýhod myšlenky 100% home office je fakt, že nováčkům, kteří od samého začátku pracují vzdáleně, může trvat zaučení o něco déle. V Europ Assistance ale pracují na tom, aby bylo v interním systému co nejvíce dostupných informací a všichni nově příchozí z nich mohli čerpat. Jak zmiňuje Kristina, u práce z domova hrozí ještě jeden problém: „Máme kolegu, který si chtěl práci na 100% HO vyzkoušet, protože to měl do práce daleko. Po čase ale zjistil, že když pracuje doma, nedaří se mu udržovat work-life balance a i po ‚oficiálním‘ konci směny se vrací k pracovním povinnostem. Nakonec se rozhodl vrátit k nám do kanceláře, což mu vyhovuje víc.“

 

Cítíš, že je 100% home office to pravé i pro tebe? Mrkni, jak to v Europ Assistance chodí a najdi si práci, kterou můžeš dělat i v pyžamu!

V Europ Assistance pracují odborníci na asistenční služby v oblasti cestování, dopravy, domácnosti a zdraví. Srdcem společnosti jsou telefonní koordinátoři, kteří 24/7 pomáhají klientům v nouzi, v Česku i v zahraničí. Ať už jde o želví kousnutí nebo vytažení auta z příkopu, máš se na koho obrátit. 

*

Kristina Jandíková, Team Leader platformy domácí asistence