Řeč těla na pohovoru. Jak na ni?

„Důležité je dodržovat zásady slušného chování a řeč těla si pohlídat. Mně osobně hodně prozradí podání ruky i to, kam si v místnosti uchazeč sedne. Všímám si maličkostí. Je důležité i to, jestli se uchazeč chová přirozeně. Při osobní schůzce je pro mě nepřijatelné vyhýbání se očnímu kontaktu a pokud uchazeč během pohovoru nedává pozor, či se věnuje jiné činnosti, například telefonu. “
Nikol Stolle, Socialsharks, CEO
„Hlavně pohodu a klid, žádná nervozita... Ta je zbytečná.“
Petr Hertl, 24i Media, Manager Operations
„Upřímně, já se na řeč těla moc nespoléhám, protože jednotlivá gesta dost často mohou znamenat úplně něco jiného, než jak je to popsáno v knihách. Také mají někteří kandidáti tato gesta naučená, protože si přečetli, že je dobré takto vystupovat.“
Martina Šichová (Brožová), JetBrains, Head of HR Prague
„Usmívej se! A buď uvolněný...“
Kateřina Koutná, Zoot, Happiness & People
„Nemyslím si, že existuje „správná“ řeč těla. Důležité je, aby se kandidát cítil dobře. Nemám ráda stereotypy ve stylu „kandidát má založené ruce, takže je uzavřený a nepřístupný“. Co když mu je jen zima nebo z nervozity neví, co s rukama?“
Pavla Kopřivová, KBC Group, HR Recruiter
„Oční kontakt, úsměv, podání ruky (pevný stisk), vhodný posed na židli, ruce v klíně/na opěrkách židle nebo položené na stole.“
Tereza Karhanová, Dentsu Aegis Network, HR Business Partner
„Hlavně přirozeně. Při pohovoru většinou sedíte, takže to bývá snazší, ale pořád se mohou vyskytnout klasické chybky jako cvakání propiskou...“
Ladislav Jelen, Coca-Cola, EVP Specialista Senior
„Řeč těla hodně napoví. Prozrazením by se personalisté připravili o výhodu. :)“
Jitka Mácová, CPI Property Group, HR and Operations Director
„Správná řeč těla na pohovoru by určitě měla obsahovat klidný a rovný posed (u mužů žádné přehozené nohy apod.), udržovat oční kontakt. A být přiměřeně sebejistý.“
Petra Pšeničková, Ipsos, HR Executive
„Přirozená. Pokud to tělo umožní.“
Jiří Havel, Arval, Head of HR
„Upřednostňujeme uvolněný a přirozený přístup, rozhodně nechceme uchazeče znervózňovat a uvádět ho do nepříjemných situací.“
Martina Čížková, DB Schenker, Personalistka