Kolik % nových zaměstnanců se rozhodne odejít ve zkušebce a proč?

„S tímto se setkáváme opravdu málo. Pokud se někdo rozhodne od nás odejít ve zkušebce, je to většinou kvůli tomu, že mu nesedí agenturní činnost a její tempo.“
Nikol Stolle, Socialsharks, CEO
„Za 3 roky, co jsem v JetBrains, sama odešla jen jedna slečna, a to z vážných rodinných důvodů.“
Martina Šichová (Brožová), JetBrains, Head of HR Prague
„Stalo se nám jen jedenkrát. Kandidáty si vybíráme a když už s námi pracují, snažíme se o jejich spokojenost.“
Petr Hertl, 24i Media, Manager Operations
„Díky procesům a péči, kterou vkládáme do onboardingu, se nám nestává, že by zaměstnanci odcházeli ve zkušební době. Pokud se tak stane, je to ojedinělý případ.“
Tereza Karhanová, Dentsu Aegis Network, HR Business Partner
„Častý důvod je, že se nepotká očekávání s realitou. Tomu se snažíme předcházet precizními nástroji pro přijímání nových lidí.“
Ladislav Jelen, Coca-Cola, EVP Specialista Senior
„Ve zkušební době odchází zanedbatelné množství našich zaměstnanců. Nejčastějším důvodem odchodu je nezvládání zadané práce a přecenění svých schopností.“
Jitka Mácová, CPI Property Group, HR and Operations Director
„Nejčastěji to bývá z důvodu, že se v případě náplně práce nesetkalo očekávání s realitou. Moc často se to ale nestává.“
Kateřina Koutná, Zoot, Happiness & People
„Přibližně 20 % a jedná se hlavně o mladé lidi, kteří se ještě hledají a u nás se jednoduše nenajdou nebo měli o práci ve výzkumu jiné představy. Často také mají nabídku z jiného oboru, kam najednou „více chtěli“. Často je to ne úplně dokonalý popis práce managerem při pohovoru. “
Lenka Šilerová, Ipsos, HR Executive
„Naštěstí dlouhodobě je to do 5 % zaměstnanců (po zkušebce to bývá horší) a většinou proto, že se spletli. Ve všem.“
Jiří Havel, Arval, Head of HR
„Nejčastějším důvodem je, že ačkoliv nastoupí k nám, současně se účastní dalších výběrových řízení a pokud dostanou jinou nabídku například v místě bydliště, rozhodnou se jí dát přednost. “
Martina Čížková, DB Schenker, Personalistka