Co rozhodně nepsat do motivačního dopisu?

„Kandidátka do svých pozitivních vlastností vložila velikost jejího poprsí (E).“
Tereza Karhanová, Dentsu Aegis Network, HR Business Partner
„Setkala jsem se s tím, že uchazeč do něj napsal jen smajlíka, nic jiného. Nebo větu ve smyslu, že ani tentokrát to asi stejně nevyjde.“
Adéla Csicsová, Bohemia Energy, Senior HR Specialista
„Pracovní zařazení a úspěchy rodinných příslušníků s vysokými konexemi kandidátům na profilu a sympatiích moc nepřidají. Dále je dobré se vyhnout prázdným frázím, opsaným z internetu, které o uchazeči nic neřeknou. O zapomenutí názvu pozice či společnosti, do které se uchazeč hlásí, radši ani nemluvím.“
Petra Rotková, Ipsos, HR Executive
„Mně přijde nejhorší, když je ten dopis poslaný v textovém dokumentu .docx. Obsahově pak rozhodně nezmiňovat, že nyní hledá úplně jakoukoliv práci a je mu jedno, kde vlastně bude pracovat. A taky se nesnažit být za každou cenu vtipný. Úplný základ je nepsat za každou cenu motivační dopis, pokud vlastně nevím, co chci říct.“
Nikol Dufková, Story TLRS, HR Manager
„Rozhodně nedoporučuji psát plytké eseje o svém dosavadním životě a ani přepisovat informace již obsažené v životopise.“
Anastasia Filátová, SEMrush, HR Generalist
„Obecné fráze. Jsem pro vás nejvhodnější, jsem komunikativní, rád pracuji v týmu i sám. Když už se s tím sepisuji, tak ať to odpovídá formě inzerce. Kandidátka, která ten svůj začala slovy 'Jsem holka z hor...' byla za 2 dny naše.“
Jiří Havel, Arval, Head of HR
„Potřeba změny prostředí nebo to, že je naše kancelář blízko domova uchazeče. Chápeme, že je to fajn, ale nevzbuzuje to pocit, že je nadšený z perspektivy práce u nás.“
Tomáš Fridrich, ADison, Managing Partner
„Například špatný název společnosti, v naprosto jiném městě. I to se může při rozesílání univerzálního textu stát. Vyhnout se frázím a neslibovat něco, co není pravda.“
Jana Poukarová, KBC Group, HR Business Partners Team Leader
„Nepotrpím si na lidi, kteří se již v motivačním dopise prezentují jako nejlepší manažeři pod sluncem. Nejvíce mě pobavil pán, který nám napsal, jak hroznou obsluhu máme na jedné z našich kaváren a hlásí se proto, aby nám to tam dal do pořádku.“
Barbora Miková, Starbucks, Recruitment Specialist CZ/SK