Nejdříve ti ukážeme statistiky, které tě možná na první pohled překvapí.

Podle průzkumu společnosti Scoro:

  • 89 % lidí přiznává, že v práci plýtvá časem každý den.
  • Lidé věnují pracovním úkolům pouze 60 % času z celého pracovního dne.
  • Lidé jsou produktivní pouze 3 dny z 5.

Za děsivými statistikami stojí hned několik důvodů. Přinášíme ty nejčastější příčiny, které mohou snižovat produktivitu v práci i tobě.

1) Nevhodné pracovní podmínky

Taky znáš ten pocit, že se z nějakého důvodu prostě nemůžeš soustředit? Jedním z faktorů, který tě může odvádět od práce, je nepohodlí na pracovišti. Člověk se nemůže plně zaměřit na práci, pokud se necítí úplně komfortně. Nedostatek pohodlí může mít hned několik příčin – špatně nastavená teplota, světlo, vzduch nebo i nevhodná židle.

Neboj se pořádně vyvětrat, s čerstvým vzduchem v kanceláři se ti bude lépe soustředit. Jako ideální teploty se v létě doporučují 23 až 26°C, v zimě pak 20 až 23°C. Nezapomeň také na správné osvětlení. V tmavé místnosti bez světla budeš jenom těžko produktivní. Zároveň si zkus upravit jas monitoru, snížíš tím riziko únavy očí.

2) Multitasking

Pokud si myslíš, že dělat několik úkolů najednou je dobrá strategie, tak pro tebe máme špatné zprávy. Podle statistik jsou jenom 2 % lidí schopní v multitaskingu. Našly by se samozřejmě i výjimky, ale většina lidí to prostě nedává.

Přepínání mezi jednotlivými úkoly vyžaduje velké množství pozornosti a také času. Lehce se může stát, že na konci pracovního dne odejdeš s mnoha nedodělanými úkoly. Pokud však patříš mezi ty 2 %, tak rozhodně nepřestávej – takový dar se musí využít.

3) Sociální média

Kolikrát denně zkontroluješ své sociální sítě? Desetkrát, dvacetkrát? V dnešní digitální době jsou “socky” snad tím největším rozptýlením. Podle průzkumu stráví průměrný člověk surfováním na Facebooku, Instagramu, Twitteru či jiné platformě téměř dvě hodiny denně.

Studie dokazují, že sociální média mají “překvapivě” negativní vliv i na produktivitu na pracovišti. Bylo zjištěno, že 13 % celkové výkonnosti v práci je ztraceno při používání těchto platforem, a to především kvůli soukromé komunikaci.

4) Prokrastinace

Pravidelně se stává, že zaměstnanci odloží svou práci na později. Někdo je však na posouvání úkolů přímo expert. Podle statistik až 20 % lidí trpí chronickou prokrastinací. Člověk ztrácí čas, aniž by si toho byl vědom.

5) Hluční kolegové

Není nic horšího než hlasití kolegové, kteří si dvě hodiny vykládají o tom, co dělali o víkendu. Rušivé elementy v podobě hluku na pracovišti jsou velkým zabijákem produktivity. Na tento problém však existuje rychlé řešení – pořiď si špunty do uší a máš vystaráno.

*

Být v práci celý den produktivní není jednoduché. Číhá na tebe mnoho lákadel, která snadno odvedou pozornost od práce. Zkus rušivé elementy kolem sebe rozpoznat a co nejvíce jich omezit. Uvidíš, jak ti práce půjde líp!