Podle International Data Corporation firmy utratí za umělou inteligenci 12 bilionů dolarů ročně a tato částka má prý stále vzrůstat. Mnoho lidí vnímá umělou inteligenci spíše negativně, což je postaveno především na názoru, že umělá inteligence krade lidem práci.

Strach ale není namístě. Zdaleka ne všechny práce jsou nahraditelné a reálně vůbec nehrozí, že by roboti nebo programy lidi úplně převálcovali. Dnes se proto zaměříme na to, jaké vychytávky nám mohou pomoci dělat práci rychleji a efektivněji.

 

1) Pomoc při najímání zaměstnanců

Umělá inteligence dokáže do jisté míry ulehčit i nábor zaměstnanců. Program zvládne z databáze vybrat ty nejvhodnější kandidáty bez ohledu na sympatie nebo gender, čímž se vyhne možnému zkreslení. Další výhodou je, že si sami v programu nastavíte požadavky na vzdělání, profesní zkušenosti a klíčová slova, která chcete, aby se v životopisu vyskytla. Díky těmto vychytávkám může být umělá inteligence šikovným pomocníkem, ale plně personalisty nahradit nedokáže.

2) Efektivnější emailový marketing

Mezi další vychytávky umělé inteligence patří zlepšení emailového marketingu. Programy mohou být použity k automatizaci a optimalizaci obsahu. K tomu, aby byl obsah skutečně co nejvíce vyladěný, může pomoci program s testováním A/B verzí, kdy vyhodnotí tu lepší variantu. Nastavit se dá čas odesílání a prodleva mezi jednotlivými emaily, a tak se umělá inteligence stává šikovným nástrojem na propagaci firmy.

3) Zlepšování zákaznického servisu

Firmy a společnosti jsou dennodenně zahlceny telefonickými dotazy. Většina společností má na svých webovkách kategorii s názvem Nejčastější dotazy (FAQ), kde si lidé mohou odpovědi na své otázky přečíst. Přesto zákazníci často volí spíše telefonní hovor. Ke snížení telefonických dotazů pomáhá i umělá inteligence. V rámci programu jsou poskytovány nahrané telefonické odpovědi, které reagují na opakující se otázky zákazníků či klientů. Zlepšit zákaznický servis mohou také chatboti, kteří nejsou už žádnou novinkou. Slouží jako náhražka lidské komunikace, která si přes chat dokáže poradit s mnoha různými dotazy, a to 24 hodin denně.

4) Vyšší stupeň leadershipu

Existuje platforma nazvaná Indiggo, která dokáže analyzovat data společnosti za uplynulé roky fungování. Díky analýze dokáže vyhodnotit, jakými činnostmi zaměstnanci tráví nejvíce času a kde v pracovním procesu nabírají největší ztráty. Indiggo se prostřednictvím dotazů zaměstnance ptá na jejich náplň práce, strategii, míru motivace a podle toho učiní závěry. Analýzy pak dělá pomocí algoritmu, který pomáhá vyhodnotit výsledky a udělat závěrečné statistiky, které se stávají tím pravým pokladem pro růst firem.

 

5) Inovativní pracovní meetingy

Meetingy jsou běžnou a někdy i neoblíbenou a nudnou součástí práce. To by se však mohlo změnit. Prezentace a meetingy mohou získat úplně nový rozměr díky technologii zvané rozšířená realita (Augmented Reality). Ta umí vygenerovat trojdimenzionální realitu. Technologie dokáže kolem účastníků vytvořit jakýsi holografický obraz, který funguje interaktivně a v reálném čase. Díky této technologii se můžeme v budoucnu těšit na inovativní schůzky, kde nudné prezentace z Power Pointu budou už dávno pasé. Uvidíš reálné informace a modely, které můžeš otáčet, posouvat nebo tvarovat. Meetingy si poté skutečně užiješ!

Doba jde kupředu a my se už můžeme těšit na nové inovativní vychytávky, které nejen ulehčí práci, ale také zvýší produktivitu a zisky. A přestože možná patříš spíše mezi kritiky umělé inteligence v pracovním procesu, stoprocentně si některé vychytávky oblíbíš taky.