Oproti loňskému ročníku, který se konal na Žofíně, byla letošní konference o poznání větší a nabitá nejen co se týče programu, ale i množstvím účastníků. Všudypřítomné tlačenice a fronty by mohly leckomu kazit zážitek, ale na druhou stranu byly známkou toho, že tahle konference stojí za návštěvu. Vzhledem k tomu, že řada debat, panelových přednášek a doprovodných programů probíhala současně (a všechny byly zajímavé),   bylo velmi těžké vybrat si jen některé z nich.

Všechny startupové projekty se nesly v duchu ušetřit uživatelům zejména čas a usnadnit život. Nejsilnější dojem v nás ale zanechal bezdrátový stetoskop, s nímž může lékař prohlédnout pacienta na dálku, případně dokáže uživateli říci, zda má jeho dítě např. zánět průdušek. Tento startup si odnesl ze Startup World Cup dokonce hned dvě ocenění.

Při přesouvání se z jedné přednášky na druhou jsme potkali také vizuálního asistenta ve smart brýlích pro nevidomé a mobilní aplikaci, která využívá AR pro orientaci na letištích. Uživatel si vezme mobilní telefon a ten ho naviguje, kterým směrem má jít a přes náhled ve fotoaparátu vidí interaktivní šipku, která ho naviguje k jeho letu. Zároveň vidí, kolik času mu zbývá.

A co samotné přednášky a diskuze? S těmi nejpovolanějšími v oboru jsme se mohli potkat v několika tematických zónách a  dozvědět se tak nejen o tom, jak voní úspěch, ale také o životních lekcích a neúspěších, které doprovází snad každý startup. V těchto zónách letos mluvili takové osobnosti jako například Cédric Maloux ze StartupYard, Ondřej Krátký z Liftago, Barbora Tyllová z PayU nebo Jozef Vodička z Google.

Neméně zajímavé byly stánky ve spodním patře Paláce Lucerna. Zde se usídlila řada inovativních projektů a startupů, které zde vystavovaly své nápady. S řadou těchto lidí jsme měli příležitost popovídat si a poslechnout si jejich názory na to, v čem si myslí, že spočívá jejich služba a také jak vnímají současný trh a potenciální zákazníky. Velmi zajímavá byla i "vložka" v podobě možná budoucích startupistů, neboli žáků základní školy, kteří nám prezentovali svůj nápad na nádobí pro seniory, jež byl velmi kladně vnímán jak odborníky v oblasti , tak i publikem na místě.

Za nás můžeme letošní ročník Startup World Cup & Summit hodnotit více než kladně. Pozitivní atmosféra byla nakažlivá a bohatý catering na každém rohu nikomu nedal možnost cítit se hladově. Snad jen šířka konference a rozložení Lucerny byly trochu na škodu pro networking. Potkat se s někým konkrétním byl téměř nadlidský úkol, který se chvílemi měnil ve hru na schovávanou. 

O tom, jak moc byla tato konference přínosná pro všechny začínající startupisty a investory, kteří chtěli projekty podpořit, není pochyb. Vždyť se jí zúčastnilo 1 182 návštěvníků a 335 startupů ze 29 zemí světa. A kolik zde bylo investováno do nadějných projektů? Nad 1,6 milionu dolarů! To už stojí za úvahu, zda se příští rok nepřihlásit se svým startupem nebo minimálně nasát atmosféru úspěchu na vlastní kůži, no ne?