Klára je jednou z nadšených zakladatelek.

Kláro, co to vlastně je Femme Palette?

Je to networkingová platforma pro ženy žijící a pracující v České republice. Naším cílem je vybudovat silnou komunitu žen, které se navzájem inspirují a motivují, ať už k profesnímu nebo osobnímu růstu. Má to takové tři části. Jedna je ta onlinová, kde se kdokoli může přihlásit a diskutovat v jednotlivých skupinách na různá profesní témata jako třeba design, marketing… Druhou částí jsou networkingové akce, ty větší probíhají každý měsíc a organizuju je já za pomoci dobrovolníků. Setkání má vždycky nějaké téma, řečníky a čas na networking. Třetí část je taky offlinová a to taková, že jednou za měsíc otevřeme přihlašování, kde nám uživatelka vyplní, čím se zabývá, co ji zajímá a koho by ráda potkala. Potom ji propojíme s jinou uživatelkou, se kterou mají v zájmech nějaký průnik a vyzveme je, ať se setkají. Ta setkání probíhají a máme na ně skvělou zpětnou vazbu.

Jak jste k nápadu s Luckou přišly?

Luckou jsme se potkaly na začátku roku v San Franciscu spíš nahodile. Znaly jsme se ze střední školy, ale roky jsme nebyly v kontaktu. Najednou jsme byly obě v San Franciscu, tak jsme si řekly, proč se nesejít. Ta cizina lidi tak nějak sbližuje. A vznikla z toho spolupráce na tomhle projektu.

Proč jste se pustily právě do tohoto projektu?

Shodly jsme se, že máme jen velmi málo kamarádek, se kterými se můžeme bavit o něčem pracovním a vzájemně se nějak obohatit v tom profesním směru. To byla taková první věc. Potom jsme viděly inspiraci v Americe, kde spousta takových klubů pro ženy – a pro muže samozřejmě taky – existuje. To je druhá věc. A ta třetí věc je, že se nám zdá, že holky mají sklon k tomu si spíš závidět než se od sebe učit. Myslím, že se to mění a jsem za to ráda. A to je taky něco, co chceme pomoct změnit. Myslíme, že to souvisí s ženským sebevědomím, které je stále menší, než by bylo fajn a s ním souvisí i to porovnávání a tendence si závidět.

Jedna z akcí Femme Palette

Kdo jsou ženy, které se u vás zaregistrovaly?

Momentálně máme přes 500 členek a jsou to strašně zajímavé osobnosti. Já na těch setkáních vždycky jenom zírám, jaké mají příběhy a zkušenosti.

Z jakých oborů nejčastěji jsou?

Nejvíc je teď asi holek z marketingu, ty jsou akční. Připojilo se i dost designérek a kreativců obecně, potom zakladatelky vlastních byznysů nebo holky z IT… Ten mix oborů je velký, stejně tak rozdíly v senioritě. Nerozhoduje, jestli je to žena na začátku své kariéry nebo CEO, hledíme především na „drive“.

Může se registrovat kdokoli?

Ty registrace schvalujeme – chceme vědět, kdo se k nám hlásí a chceme, aby dotyčná prokázala motivaci se dál vzdělávat a růst, proto si žádáme odkaz na profil na LinkedIn a odpověď na pár základních otázek. Snažíme se o diverzitu oborů, zkušeností i kultur.

Celý web je v angličtině, předpokládám, že tady nejste jen pro Češky.

Asi 50 % registrovaných jsou expatky, všechny ale žijí dlouhodobě v Praze. Takže v angličtině probíhají i naše akce.

Klára během networkingu

Nekonkurujete si třeba trochu s projekty jako jsou Holky z marketingu?

My to nebereme jako konkurenci. Každou aktivitu v tomhle směru vnímáme pozitivně. Třeba s holkama z Czechitas jsme často v kontaktu a na naší poslední networkingové akci s tématem „Women in Tech“, která se konala tento týden, jsme je i měly jako hosty. Skupina Holky z marketingu je obrovská a úspěšná, ale je zaměřená jen na marketing a je česky. My cílíme mnohem obecněji a chtěly jsme dát šanci i holkám, které sem přišly odjinud a je pro ně těžší se někam zařadit.

Jak vypadají vaše akce a kde je obvykle pořádáte?

Původně jsme velké organizované eventy dělat vůbec nechtěly. Chtěly jsme jen propojovat vhodné profily pro profesionální setkání a ať se holky potkávají samy. Naše první akce byl networkingový brunch. Myslely jsme, že to bude jednorázová akce, ale dorazilo tam mnohem víc holek, než jsem čekala. To, že si v neděli ráno udělá 30 holek čas a fakt přijdou, mě strašně příjemně překvapilo. Když jsem viděla ten hmatatelný efekt, rozhodly jsme se dělat akce pravidelně. Myslím, že se nám daří nacházet originální témata, řečníky i místa.

Jaké jsou plány do budoucna?

Nějaké plány v hlavě máme, ale ta komunita žije a plánovat se to úplně nedá. Nasloucháme tomu, co si přejí naše uživatelky, co je zajímá a v čem se chtějí zlepšovat. V plánu máme určitě růst, ale nechceme růst na úkor kvality báze našich členek. Tím, že řada našich členek je ze zahraničí, tak je možné, že se rozrosteme i za hranice. Nebráníme se tomu otevřít Femme Palette třeba v Indii, když to tam bude někdo lokálně spravovat.

Holky společně při setkání!

A po stránce aktivit?

Už teď máme akcí čím dál víc. Prakticky jednu týdně. Některé jsou pro všechny, jiné spíše formou workshopu na konkrétní téma pro menší skupinu. Vznikají i našimi členkami nezávisle organizované akce na různá témata, o kterých se chtějí holky bavit. Rozhodně se těm „offline“ aktivitám chceme věnovat ještě víc. Takže budeme hledat dobrovolníky, kteří by nám pomáhali. Samozřejmě se nebráníme ani dobrovolníkům klukům, rozhodně bychom zájemce na tomto základě nediskriminovaly.

Jak to máte vlastně v tuto chvíli s financemi?

Já i Lucka pracujeme na full time ve startupech, Lucka navíc stále ze San Francisca a dosavadní akce i zřízení a správa online platformy šly z našich kapes. Do budoucna tedy musíme promyslet i tuhle praktickou stránku věci. V tuto chvíli jsme zavedly rozumné vstupné na naše akce, které nám pomůže pokrýt náklady na ně, a hlavně - udělat je pořádně. Ohledně další monetizace se bavíme s mentory a snažíme se společně vymyslet, jak by to mohlo do budoucna fungovat a být životaschopné.

*

Láká i tebe přidat se k Femme Palette? Mrkni k nim na webInstagram nebo Facebook a vyraz třeba hned na jejich příští setkání!