Liftago

Liftago do Česka přineslo malou dopravní revoluci. Technologický startup totiž přišel s mobilní aplikací, která jednoduše a pohodlně propojuje cestující s ověřenými taxikáři. Jak v Liftagu probíhá výběr čerstvých pracovních posil? 

„Při hledání nových členů týmu, kolegů a nakonec i kamarádů je pro nás velmi důležité, abychom si lidsky sedli, sdíleli podobné hodnoty, smáli se stejným vtipům a uměli spolu komunikovat,“ popisuje hlavní kritéria Dušan Šimonovič, marketingový kapitán společnosti. „Proto pevnou součástí výběrka bývá i kafe, oběd, večeře či pivo, abychom neřešili pouze profesní schopnosti, ale taky osobnost budoucího kolegy. Mluvím z vlastní zkušenosti – napříč trojicí poznávacích a méně upjatých pohovorových setkání jsem těch piv vypil snad šest. Nebo víc?“ dodává s úsměvem Dušan.

A protože Liftago využívají desetitisíce lidí, pracovní tým se neustále rozrůstá. Aktuálně by startup uvítal třeba schopného analytika a stratéga, který bude pečovat o přepravní kapacitu, nebo nadšeného Android Developera. Pokud myslíš, že je pro tebe Liftago to pravé, zjisti o možné spolupráci více.

Socialsharks

Žraloci, kteří úspěšně brázdí sociální sítě. To jsou Socialsharks. Agentura hledá řešení pro firmy, které chtějí být vidět v sociálních médiích. A nabušené portfolio klientů dokazuje, že se jí to daří. Chceš se stát žralokem? Nikol Skočíková, zástupkyně vrchního žraloka Petra Andrýska, ví, jak na to: Když přijímáme někoho do týmu, chceme se s ním vždy osobně setkat, kromě profesních znalostí nás totiž i zajímá, jaký je osobnostně. Už na pohovoru si s uchazečem většinou potykáme a snažíme se ho více poznat i po lidské stránce. Chceme profesionály v oboru, kreativce, ale také fajnové lidi, se kterými rádi zajdeme po práci na pivo,“ říká.

Pokud tě neláká „kožené“ korporátní prostředí, jsi u Socialsharks na správné adrese. „Nevnímáme se jako klasická agentura, která seká kreativy jako na běžícím páse, ale při naší práci si zakládáme na osobním přístupu k projektu i k samotnému klientovi, což platí i pro fungování týmu. Uvnitř Socialshharks sice máme nějakou hierarchickou strukturu, ale nikdo z nás nepovyšuje nad ostatní. Jsme týmoví hráči a tak k sobě i přistupujeme. Na týdenní poradě se proto někdy za úspěch odměníme třeba šampáněm, zasedačce říkáme žraločí obývák a při brainstormingu si hrajeme s legem a malujeme nápady na plátno,“ popisuje Nikol.

Pokud tě láká žraločí budoucnost, máš šanci, Socialsharks neustále obsazuje místa ve svém akvárku. Jestli jsou sociální sítě tvým přirozeným prostředím, dokážeš bez problémů a chytlavě přetransformovat myšlenky a nápady do slov a tykáš si s grafickými programy, můžeš se kreativním dravcem stát i ty.

Story TLRS

To se jednou potkali tři nadšenci, kteří si řekli, že by mohli dát hlavy dohromady a „něco“ společně vytvořit. Z počátečního nápadu se „vyloupla“ úspěšná digitální agentura Story TLRS. Jak lze vydedukovat z názvu, cílem společnosti je originálním a kreativním způsobem vyprávět příběhy klientů. A protože se jí to daří, hledá do týmu další „vypravěče“ s různou specializací. Agentura uvítá zkušené odborníky i talentované studenty.

Jak u nás probíhá pohovor? S uchazečem o práci se většinou sejdu u nás v kanceláři. Zjistím, jaký je jeho background, kde doposud pracoval, co studuje a co by u nás chtěl dělat. Následně je na mně, abych představil naší agenturu a vysvětlil, co přesně děláme. Po úvodním pohovoru většinou posílám testovací brief, abychom si vyzkoušeli, jak se nám společně bude pracovat. U studentů si většinou dáváme zkušební týden až dva, abychom zjistili, jestli se zájemce k nám do kanceláře hodí, nebo si naopak zaměřením práce či něčím jiným nesedneme,“ popisuje praxi v agentuře Digital Director Šimon Vodrážka.

A jak se Šimon staví k popracovnímu pivnímu rituálu? „Nového zaměstnance bych vzal na pivo, abych zjistil, jaký je mimo prostory kanceláře. Anička, kterou jsem nabíral jako naši první stážistku a jednoho z prvních zaměstnanců vůbec, o tom ví své, neboť ji jsem vzal na pivo ještě před pohovorem. A proč by měl nový kolega chtít vyrazit se mnou? Protože ho rád pozvu a pivo zdarma se přeci neodmítá!“

Story TLRS aktuálně, podobně jako většina digitálních agentur, shání především backend developery a následně frontend vývojáře. Pokud se kamarádíš s počítačem, zkus chytit příležitost za pačesy. Jestli ale toužíš nahlédnout do agenturní kuchyně, máš i další možnosti.

Studenta Media

Mediální skupina a komunikační agentura Studenta Media zastřešuje hned několik zajímavých a ambiciózních projektů. Možná znáš časopis Studenta, šikovný a nevyčerpatelný zdroj studijních materiálů Primát.cz nebo se přemisťuješ díky Jízdomatu. Ve stylové kanceláři na pražských Vinohradech to zkrátka žije! 

„Vybírání nových kolegů do naší party probíhá pokaždé jinak, záleží na konkrétní pozici. Někdy děláme online testy, jindy videopohovory přes internet, jindy zase velké assessment centrum. Nejčastěji to však probírá klasicky – procházím došlá CV a motivační dopisy a následně se s vybranými kandidáty osobně setkám. Pak se zpravidla musí popasovat s krátkými úkoly, které odhalí jejich dovednosti a znalosti. Pak už je to jen malý krok k tomu se stát součástí naší super party,“ nastiňuje šéf Honza Klusoň.

Společné pivo tě nemine ani tady: „Nemám rád přehnaně formální atmosféru a je pro mě důležité, aby každý uchazeč zapadl k nám do týmu, proto bych s ním rád zašel na pivo, kde bychom mohli probrat běžné koníčky i velké sny. S potenciálním kolegou bychom se navzájem lépe poznali, a proto bychom hned zkraje zjistili, jestli si navzájem sedneme, nebo ne. Říká se, že jedním z posledních kritérií pro culture fit je, zda si dokážu představit, že bych šel s dotyčným na pivo, tak proč to rovnou nezkusit,“ myslí si Honza.

Láká tě zázemí mladé a progresivní společnosti, která si na nic nehraje? Tak se podívej, po kom Studenta Media aktuálně pátrá! Uspěješ, pokud tě baví psaní a máš organizační dovednosti a miliony kreativních nápadů, ale šanci na uplatnění mají i schopní ajťáci.