Povolený doping v práci

Kafaři pokračují klasickým nakopávačem po příchodu do práce (Holduješ kávě? Sem!). Někteří vypíjí klidně čtyři až pět kafíček za den (Pozor maximálně 5 espress - tedy cca 5 x 7g kávy - je zdravá míra). Pokud zrovna kafíčku neholduješ a potřebuješ se v práci během dne opravdu nastartovat, udělej si den pestřejší a navíc ještě zdravý. Můžeš zkusit třeba sklenici vlažné vody s citrónem nebo jablečným octem. Dobře funguje i zázvorový čaj v zimě nebo zázvorová limonáda s ledem v horkém létě. Nikdy není na škodu mít v kabelce tabletku s vitamínem C a magnesiem. Nebo si můžeš při příchodu do práce připravit z litru a půl jemně perlivé vody limonádu s čerstvou mátou, citrónem a pomerančem. Tento nápoj skvěle chutná a když ho budeš celý den popíjet, nejenže tě s každým lokem osvěží, ale také dodržíš správný pitný režim.


Povzbuzují jsou i Chia semínka – co třeba s kokosem nebo guaranou?

Jsou velmi nenáročná na přípravu. Chia-šalvěj španělská je jednoletá bylina. Chia semínka, která lze zakoupit v prodejnách se zdravou výživou, jsou přírodním produktem bohatým na živiny a mají i sytící schopnosti. Postup na rychlou svačinku je jednoduchý: Zamícháš 2 dl kokosového mléka s 1 dl kokosového cukru a 1 dílem Chia semínek, pak stačí 15 minut počkat a lahodná, výživná rychlovka je na světě. Energii na zvýšení koncentrace je možné získat také z následujícího „lektvaru“: Do 1 dl horké vody vmícháš jeden díl práškové guarany a javorového nebo třtinového cukru. Po vychladnutí přidáš Chia semínka, která je třeba předtím na 10 až 15 minut namočit ve sklenici vody. Věř, že tato kombinace tě určitě nastartuje.

Co ti spolehlivě dodá nejen energii, ale i dobrou náladu?

Jsou dny, kdy nepomůže ani černá káva nebo energetické drinky, ale zelený zázrak Matcha. Po tomto čaji pojedeš jako tryskomyš! Ale to není zdaleka všechno. Když ho budeš pravidelně popíjet, tak ti ani ručička váhy jen tak nahoru nevyběhne, protože spaluje i tuky. Jedna porce čaje Matcha vydá za deset šálků obyčejného zeleného čaje. Dvě porce denně zajistí dostatečný přísun antioxidantů. Matcha podporuje schopnost těla spalovat jídlo až 4x rychleji. Pomáhá snížit cholesterol a cukr v krvi. Uklidňuje mysl a zvyšuje soustředění. Posiluje imunitní systém - jeden šálek zeleného čaje Matcha poskytne dostatečné množství živin, jako jsou draslík, vitamíny A a C, železo, bílkoviny a vápník, a k tomu všemu zlepšuje paměť a koncentraci.


A protože k povolenému dopingu patří i potraviny, máme tu pro tebe TOP 5 jídel, která tě povzbudí:

Banány – obsahují řadu užitečných látek, které působí proti únavě. Navíc přírodní cukry ti rychle doplnění energii. Denně si dopřej 1-2 banány a budeš plný energie.

Dýňová semínka – můžeš je zařadit jako odpolední svačinku, na doplnění energie stačí jedna hrstička.

Meloun - tahle svačinka je nejoblíbenější samozřejmě v létě, ale občas si ji můžeš dopřát i v chladnějším období. Meloun je vynikající po cvičení, kdy potřebuješ tělu dodat tekutiny a nabrat síly, tak proč by tě neobčerstvil i v práci?!

Červená paprika - nejlepší je samozřejmě v syrovém stavu. Červená paprika je jedním z nejlepších zdrojů vitaminu C, tento antioxidant je nejen vzpruhou pro tvůj imunitní systém, ale také pomáhá snižovat stresový hormon kortizol, který přispívá k únavě organismu.

Špenát - pokud patří špenát mezi tvoje oblíbené potraviny, je to jen dobře. Špenátové listy můžeš přidávat do sendvičů, polévek i do zeleninových šťáv.

Tak ať jsi stále svěží!