Prodejny s vlastním životem

Ačkoli jsou si iStyle prodejny po celé republice vzájemně podobné, charakter každé z nich se liší. Na tom se z velké části podílí i samotná klientela, která se odvíjí od lokality, v níž je daná prodejna provozována. „Každá prodejna je jiná, protože má trochu jiné zákazníky. Prodejnu v Arkádách na Pankráci navštěvují hlavně businessmani, jelikož je v okolí velké množství kanceláří. Prodejnu v Palladiu navštěvují nejvíce cizinci a za námi do Revoluční chodí hlavně stálí zákazníci, ti, co to tu mají rádi a nechtějí chodit jinam. V Revoluční ulici je totiž jediná samostatná kamenná prodejna iStyle, ty ostatní jsou v obchodních centrech. Také tu máme servisní oddělení, takže sem klienti často nosí opravy a reklamace,“ vypráví dál Katka.

Katka začínala jako prodejce. Po třech letech projevila zájem o manažerskou pozici, a nakonec otevírala prodejnu iStyle na Černém Mostě. Nyní už téměř dva roky vede prodejnu v Revoluční. „Nejvíc mě na mé práci baví právě produkty,“ usmívá se, „úplně vás to pohltí, ať už jste zaměstnanec nebo zákazník. Jednou si pořídíte iPhone a pak chcete mít i MacBook, Apple Watch atd. Ano, je to investice, ale investice do něčeho, co vám vydrží. Produkty jsou z hliníku, nepřehřívají se, ovládání je naprosto intuitivní, a navíc jsou to designové kousky. Myslím, že si tyto úžasné stroje zamiluje zkrátka každý,“ dodává.

Být prodejcem na mezinárodní úrovni

Nejen na Katce, ale i na ostatních zaměstnancích je vidět, že je jejich práce baví. „Na naše prodejce klademe poměrně vysoké nároky. Potřebujeme totiž lidi, kteří jsou ochotní a schopní hodně se učit. Lidi, kteří mají vztah k zákazníkům. Nemusí mít dlouholeté předchozí zkušenosti s prodejem, ale je nutné mít potenciál naučit se prodávat. Po nováčcích nevyžadujeme ani žádné speciální technologické znalosti ze světa Applu, na to tu máme vlastní školení pro naše prodejce. Ale stejně jako u prodejních dovedností, i v této oblasti musíme u kandidátů vidět potenciál a chuť si tyto informace osvojit,“ vysvětluje Šárka Pušová, HR Managerka společnosti iStyle pro Českou a Slovenskou republiku a pokračuje: „Společnost iStyle je součástí mezinárodní skupiny Midis Group, což je velká libanonská společnost, která sdružuje asi 150 společností z oblasti IT. Prodejny iStyle jsou po celé Evropě, máme tedy zázemí mezinárodní společnosti, což ovlivňuje veškerý náš přístup k zaměstnancům, k práci i ke klientům - úroveň autorizovaného servisu, marketing, web i B2B tak musí odpovídat charakteru mezinárodní evropské společnosti. Proto jsme tak nároční nejen při výběru ale i při dalším vzdělávání našich zaměstnanců.“

Poradit, pomoct a naplnit potřeby zákazníků

„Při výběru nového zařízení mají naši prodejci za úkol s klientem produkty přímo na prodejně vyzkoušet,“ popisuje Katka, jak to vypadá v praxi. „Jde nám o to co nejpřesněji zjistit, co náš zákazník potřebuje a podle toho pak zvolit adekvátní produkt,“ dodává. K tomu teď nově slouží i tzv. FlexTable na prodejnách, hnědý stůl, u něhož prodejce řeší se zákazníky jejich požadavky či jim radí s výběrem nového zařízení tak, aby odpovídalo co nejvíce potřebám klientů.

Pro nováčky ve světě Apple produktů je také určeno bezplatné základní školení zaměřené na zacházení s MacBooky, iPhony a softwarovými systémy macOS a iOS, které se koná dvakrát týdně v obchodním centru Palladium. Je určené hlavně novým zákazníkům, kteří přecházejí z jiných produktů na Apple a změny operačních systémů se z nějakého důvodu obávají. V případě, že jim toto školení nestačí, se mohou rovnou domluvit s lektorem na další, individuální lekci, která už je tedy placená, ale zákazník se může doptat na cokoli, s čím si neví rady ani po základním školení.

„Musím říct, že máme hodně zákazníků, kteří se k nám rádi vracejí. Fotí se se svými novými Apple produkty, z nichž mají obrovskou radost nebo jen tak koupí klukům z prodejny zákusky poté, co přijdou s nefunkčním zařízením a naši prodejci jim to během chvilky dokážou zprovoznit. A vidět nakonec spokojeného zákazníka je ten nejlepší feedback a důvod, proč tohle všechno děláme,“ uzavírá náš rozhovor s úsměvem Katka.

Chceš mít i takovou práci plnou možností, vzdělávání a Apple vychytávek? Klikni sem a vyber si pozici, která by tě v iStyle bavila.