3000 EUR jako hlavní výhra

Na GSK Contest jsme tě zvali už v listopadu minulého roku zde. Společnost GSK, která patří mezi největší farmaceutické firmy na světě, se pro letošní ročník rozhodla zaměřit na své portfolio výrobků ústní hygieny. Pro ty, kdo tíhnou k obchodu, tu bylo zadání sales kampaně na zubní pasty Parodontax. Kreativní markeťáci vymýšleli marketingovou strategii pro zubní pasty Sensodyne. Kromě cenných zkušeností a zpětné vazby získal vítězný tým v každé kategorii také výhru 3000 EUR, takže rozhodně bylo o co soutěžit. O tom, že do finále postoupili opravdu ti nejlepší, nebylo po prezentaci všech týmů nejmenších pochyb.

Jako první nastoupili markeťáci

Po krátkém seznámení všech účastníků a poroty se šlo do boje. První prezentace nastolila úžasnou a uvolněnou atmosféru a nasadila laťku opravdu vysoko. Svoji strategii pojali futuristicky s důrazem na nejnovější marketingové trendy. Představili nám chatbota, který by efektivně a rychle navedl zákazníky na ten správný produkt. Bylo znát, že nové technologie jsou jejich koníčkem, protože mluvili velmi podrobně a v příkladech.

Poté se slova ujali členové druhého týmu. Vlastně jenom jeden člen. Zbylí dva parťáci se kvůli zahraniční cestě velkého finále nemohli zúčastnit. Nutno dodat, že to sám zvládl skvěle. Přítomné si získal svým neformálním a odlehčeným způsobem projevu. Svoji prezentaci postavili na analýze nynějšího stavu regálů a prezentaci značky v obchodech a osvěžili ji zapojením bloggerů a influencerů.

Na závěr se ke slovu dostala třetí skupina. Svůj návrh postavili na třech pilířích – retenci zákazníků, vnímání produktu a smysluplných inovacích. Přišli s konceptem nového povědomí o značce. Většina lidí totiž začne vyhledávat pomoc, až když problémy mají – proto kladli důraz hlavně na prevenci a předcházení vzniku problémů s citlivými zuby. Velká diskuze se pak rozvinula na téma sociálních sítí a zapojení influencerů a budování komunity uživatelů.

Obchoďáci v závěsu

Po přestávce se ke slovu dostaly další tři skupiny, které pracovaly na kampani pro značku Parodontax. První skupina se soustředila na design obalu, zjednodušení a zpřehlednění nabídky a dobré zacílení na spotřebitele. Zaměřili se zejména na vzhled krabiček, které se mohou v regálech s dalšími výrobky snadno ztratit. Svůj vizuál nejen navrhli a zdůvodnili, ale dokonce dané krabičky vyrobili. Svojí originalitou rozhodně zaujali.

Další skupinka rozpracovala své řešení na míru různým prodejním kanálům. Zaměřili se na analýzu největších obchodů a chování zákazníků. Nejvíce zaujali návrhem zapojení interaktivních tabletů, které hravou formou zákazníkům představí rizika špatné péče o svůj chrup.

Třetí skupina, která do Prahy dorazila ze Zlína, nás svým vtipným a uvolněným prezentováním nenechala na závěr usnout. Začali dost odvážně – „Nezajímá nás strategie umístění regálů a analýza chování spotřebitelů. Co potřebujeme? Pořádný virál, který se všem vryje do paměti!“ Představili svůj koncept „První bezzubé reklamy na zubní pastu“. Zvláštní, říkáte si? Jak nejlépe přimět lidi, aby nepodceňovali péči o své zdraví? Tím, že je skvěle pobavíte, ale zároveň v nich vzbudíte emoce, které je přimějí se nad problémem zamyslet! Ukázali nám návrhy billboardů slavných osobností, kterým byl vyretušovaný jejich dokonalý chrup. Dále interaktivní stánek v obchodních centrech, kdy se zákazník vyfotí a následně se mu objeví jeho obličej bez zubů. Člověk se skvěle pobaví, ale také si uvědomí, že takto vypadat opravdu nechce.

Kdo vyšel z boje jako vítěz?

Po představení posledního projektu přišel čas rozhodnout o vítězi. Porota to neměla vůbec jednoduché, protože dobrých nápadů zazněla v průběhu prezentací celá řada. Za nejlepší marketingovou strategii pro značku Sensodyne ocenila nakonec skupinu číslo jedna, která zaujala svým unikátním futuristickým pojetím a podrobným popisem chatbota. První místo za nejoriginálnější Sales kampaň pro Parodontax získala skupina číslo tři, u jejíhož návrhu virální kampaně si snad nikdo neudržel vážný výraz. Následně byly předány poukazy na krásnou výhru, zmíněných 3000 EUR pro každou skupinu. Přečtěte si krátký rozhovor s vítězi níže.

Profesionálové se ptají na názor

Každá prezentace byla prokládána dotazy ze strany porotců. Nebylo to ovšem nic ve stylu vysokoškolských zkoušek, ale spíše debata, která měla účastníky přimět kriticky se nad problémem zamyslet. Profíci z GSK chtěli znát názor a pocity z kampaní, které GSK v minulosti vedla. Často se rozproudila velmi podnětná debata a ač to zní jako klišé, atmosféra byla velmi odlehčená a každý názor byl řádně vyslyšen a prodiskutován.

Po vyhlášení výsledků čekal pro účastníky malý bonus. Kdo měl zájem, měl možnost osobní konzultace s porotci, kteří nabízeli odbornou pomoc nebo zpětnou vazbu na jejich vystoupení. Zároveň byla také možnost domluvit si přímo na místě stáž v GSK.

Já osobně jsem moc vděčná, že jsem se mohla podobné soutěže účastnit, byť jenom jako redaktorka. Dalo mi to úplně jiný pohled na farmaceutický gigant. Od recepčních, asistentek až po odborníky a generálního ředitele, všichni se chovali velmi příjemně. Bylo vidět, že je mladí lidé zajímají a chtějí znát naše názory.

Zaujala tě společnost GSK?

Přihlas se do jejich Future Leaders Programu, který je právě teď otevřený pro ambiciózní absolventy vysokých škol, kteří chtějí sdílet poslání společnosti a zlepšit kvalitu lidského života tím, že umožní lidem být aktivnější, cítit se lépe a žít déle. Tento tříletý program ti dá unikátní šanci rozvíjet své dovednosti, načerpat cenné zkušenosti a stát se lídrem v přední mezinárodní společnosti. Více informací a přihlášky do programu tady.

Rozhovory s vítězi

Zástupkyně vítězného týmu Sensodyne.

Vítězové marketingové strategie pro Sensodyne:

Proč si myslíš, že jste zvítězili?

Protože jsme byli opravdu kreativní a vyhráli jsme si s tím. Marketing je nám velmi blízký a všechny novinky kolem nás zajímají. Tak jsme vytvořili zajímavý mix.

Co uděláte s výhrou?

Rozhodně to půjdeme oslavit! Já osobně bych chtěla tyto peníze investovat do sebe a jít na nějaké zajímavé školení nebo workshop.

Proč jste se přihlásili do této soutěže?

Zaujalo nás to, protože nás marketing a tvoření baví. Chtěli jsme si vyzkoušet, jak nám to půjde s takovou značkou, jako je Sensodyne a jestli budeme schopni smysluplně prezentovat naše nápady.

Vítězný tým Parodontax.

Vítězové sales kampaně pro Parodontax:

Proč si myslíš, že jste zvítězili?

Nedělali jsme klasické marketingové rady a přišli jsme s originálním nápadem. Nepřišli jsme s radami, jak stávající věci dělat lépe, ale přišli jsme s úplně něčím novým.

Co uděláte s výhrou?

Party! Poté bychom možná jeli na nějakou dovolenou, maximálně si to užít.

Jak dlouho jste projekt připravovali?

Upřímně? Nápad přišel fakt rychle. Poté jsme se párkrát sešli na nějaký brainstorming a promýšleli, jak to dát do prezentace a vtipně to předat.