Pracovat pro značku, která vytváří krásné produkty, to by si jistě přála nejedna umělecky založená duše z řad mladých začínajících designérů. Už samotná láhev Fruttima má neotřelý tvar připomínající slupky okrájeného ovoce a vyhrála v roce 2015 World Beverage Innovation Award. Autorem návrhu je designér Marek Mikovec. Teď bylo třeba ozdobit ji originální etiketou.

Kvalitní a krásné láká ty nadějné

Aby Karlovarské minerální vody oslovily co největší množství talentů, spojily se s Czechdesign, který má pod palcem většinu českých designérů. Ty návrh etikety zaujal. „Chtěli jsme mladým tvůrcům názorně ukázat, že design a jakákoli výtvarná řešení u nás lze realizovat bez vleklých korporátních koleček,“říká Denisa Žideková, managerka značek Aquila, Fruttimo, Veritea, která měla projekt na starost. Že to opravdu zafungovalo, zjistili poměrně rychle. „Byli jsme velmi mile překvapeni, že se do soutěže zapojilo 168 českých designerů a ilustrátorů. Příští rok na trhu uvidíte všechny finálové návrhy v limitované designerské edici. Věříme, že u spotřebitelů to bude mít úspěch a zároveň se nám podařilo navázat i kontakt s řadou mladých tvůrců,“ dodává Denisa.

Design baví i českou veřejnost

Soutěž nakonec zaujala nejen přihlášené umělce z celé České republiky, ale i veřejnost. Veřejnost měla totiž následně možnost hlasovat pro své oblíbené návrhy. Do hlasování se zapojilo 33 tisíc lidí. Další tři vybrala odborná porota. Všechny čtyři vítězné návrhy vznikly rukou mladých grafiček. Vítězky byly vyhlášeny 7. září v galerii Czechdesign. Na první pozici se umístila Yana Gurskaya, následovala Maria Makeeva a třetí místo získala Illona Horníčková. Veřejnost nejvíce upoutala Yeva Drovosseková, která tak získala čtvrté místo. Porota nakonec rozhodla i pro grafičku Leavu Ozolu.

Proč to všechno?

Karlovarské minerální vody ukázaly, že nabízejí příležitosti jak designerským kreativcům, tak i mladým manažerům. „Brand manažeři u nás ve firmě nemusí nutně přebírat globální strategii, ale dostávají prostor pro své vlastní nápady,“ potvrzuje Denisa.

Limitovaná edice Fruttima se objeví na obchodních pultech v březnu 2018. A já si rozhodně pro jednu lahev poběžím.

Bavilo by tě to taky?

Karlovarské minerální vody momentálně hledají někoho na podobnou pozici jako zastává Denisa. Zajímalo by tě to? Podívej se sem!