1. Trendy pozice za každou cenu

Inzerát je forma reklamy a velká příležitost ke správnému budování značky, o tom žádná. Ale, ruku na srdce, je skutečně nutné, aby byl každý operátor nebo asistentka free, cool nebo hero? Jistě, odlišit se a zaujmout, to je, oč tu běží. Ale v momentě, kdy se při pohovoru nebo dokonce až při podpisu smlouvy kandidát dozví, že Strážce Customer Experience je vlastně řadový Pracovník Back Office a takto se bude prezentovat napříč firmou i směrem ke klientům, může následovat nemalé zklamání. Proč tedy nepřiznat barvu, nebýt transparentní a pozici nenazvat prvým jménem? Účetní je, byla a bude účetní, i když ji nazvete v inzerátu Xenou bojující s účtenkami.

2. Mlžíme a vlastně sami ani nevíme

Spolupráce napříč všemi útvary, podpora projektů, řízení procesů a postupů a podobné heslovité výkřiky uchazeče možná nalákají, ale neodpoví na otázku, jak bude vypadat jejich běžný pracovní den. Popis pracovní náplně neodbývejte. Je to část inzerátu, která si zaslouží více textu, a to klidně i (zcela odvážně) v souvislých větách. V odrážkách to sice vypadá graficky pěkně, ale byli jste někdy v odrážkách skutečně konkrétní? Pokud sami neumíte popsat, co je nebo bude denním chlebem pracovníka na dané pozici, tak zpátky na stromy, zjišťovat a konkretizovat!

3. Jste náš člověk?

Hledáme nadšence, který si libuje ve vyjednávání a řešení konfliktních situací a který bez pravidelné denní dávky stresu bývá rozladěný. Jinými slovy, máme na inzerovanou pozici vyčleněn směšně malý rozpočet, ale chceme někoho, kdo se nesloží hned po prvním jednání s naším právním týmem a uvede do pořádku naši naprosto rozbouranou strukturu. I při definici požadavků, kterými by měl ideální kandidát oplývat, buďte konkrétní a upřímní. U specifických požadavků, třeba na jazykovou výbavu, je fajn uvést i četnost využití. Ať je jasné, že jde o požadavky oprávněné.

4. Benefity, které svět neviděl

Přátelský kolektiv, motivující finanční ohodnocení, možnost kariérního růstu, prostor pro kreativitu a šance pro získání skvělé položky do vašeho životopisu! Ano i těmito benefity se mnohé firmy holedbají. Ostřílení uchazeči o práci už ale rozumí, co je tím myšleno. Jsme mistři v přetvářce, ale, když máme dobré ráno, donutíme se i k úsměvu. Finanční odměnu máme tak omezenou, že by po ní mohl skočit jen naivní student s fungujícím full mama servisem. Kariérní růst je kouzelná formule, která se dá vysvětlit i tak, že za rok můžete chytit příležitost a vyrůst až do úplně jiné firmy. A prostor pro kreativitu? To může znamenat ledasco, třeba možnost pracovat s vlastním zařízením, protože na erární výbavu se ve firmě nehraje nebo třeba možnost si vyrobit vlastní židli z libovolného materiálu.

*

Samostatnou kapitolou by také mohly být perličky ve formě hrubek a překlepů a grafického zpracování vůbec. Inzerát je reklama a tím pádem i velmi mocný nástroj k budování vaší značky, tak se lište a buďte zajímaví, ale ať to má hlavu a patu. A ti správní lidé se k vám brzy s radostí přidají.