Se 700 000 unikátními návštěvníky měsíčně je Welcome to the Jungle jedničkou na francouzském trhu, co se budování zaměstnanecké značky týče. Už víc než 4 roky pomáhá kandidátům získávat relevantní informace o firmách dřív, než k nim pošlou svůj životopis. V portfoliu mají skoro dva tisíce firem a každý měsíc přibývá přibližně 150 nových kousků. Ale tím to nekončí. Welcome to the Jungle tvoří taky spoustu mediálního obsahu, od článků přes videa, podcasty, akce, tištěné magazíny až po open source pro vývojáře.

Ve Francii je Welcome to the Jungle prostě lovebrand a naše srdce si získali stejně rychle, jako to francouzských uživatelů. O tom, kam Welcome to the Jungle směřuje i o důležitosti pozitivního sociálního dopadu podnikání jsme si povídali s Jérémy Clédatem.

 

Jérémy, můžeš mi přiblížit, jak Welcome to the Jungle vzniklo?

Firmu jsme založili společně s mým nejlepším kamarádem Bertrandem před čtyřmi lety v Paříži. Byli jsme tehdy v kontaktu s několika menšími společnostmi, které měly problém najít ty správné talenty, protože nebyly známé. Nám bylo tehdy třicet a uvědomili jsme si, že sami dobře známe jen asi 15 firem v okolí. V tak velkém městě, jako je Paříž, bylo těžké ty cizí firmy skutečně poznat, nevěděli jsme, co jsou zač, jakou mají kulturu, co tam pracuje za lidi. Napadlo nás, že je potřeba s tím něco udělat. Tak vzniklo Welcome to the Jungle.

Proč tento název? Je to podle té písničky od Gun N‘ Roses?

Částečně ano. Když jsme s Bertrandem přemýšleli, jak se budeme jmenovat, věděli jsme, že nechceme mít v názvu nic společného s prací. Chtěli jsme jméno, které vyjádří to, jaký máš pocit, když poprvé narazíš na neznámou firmu. Bertrand dřív pracoval v hudebním průmyslu, takže jsme se inspirovali tam. Ten název přesně vystihuje to, co si myslíme o pracovním trhu. Je to džungle. Pro kandidáta je velmi těžké se v ní zorientovat. My se snažíme být průvodcem a pomoct získat o firmě ty správné informace. A taky se tak jmenuje jeden velmi špatný film. Ale rozhodně neplýtvej časem a nepouštěj si ho, je fakt špatnej.

Kolik lidí za Welcome to the Jungle stojí?

Začínali jsme ve dvou lidech a během těch 4 let jsme se rozrostli na osmdesát. Dokonce teď otvíráme i novou pobočku v Barceloně. Jen za poslední rok se náš tým rozrostl dvojnásobně, bylo to hodně intenzivní. Rostli jsme tak rychle, že jsme se během těch čtyř let šestkrát stěhovali. S těmi vysokými nájmy v Paříži to nebyla žádná sranda. Teď už máme velké kanceláře a doufám, že v nich chvíli zůstaneme.

 

Co máte na webu za firmy?

Většina z nich je z Paříže a okolí, ale postupně se dostáváme do větších měst napříč celou Francií. Máme dost technických firem a hodně startupů, spolupracujeme ale i s většími korporáty. Na webu máme třeba pivovary, módní společnosti, banky, konzultační firmy, gastroprovozy a spoustu dalších.

Firemní profily ale zdaleka nejsou vaše jediná aktivita, že?

Máš pravdu, děláme toho hodně. Píšeme články, kterých publikujeme asi 60 měsíčně. Hodně se věnujeme taky videím a videoseriálům, natáčíme i podcasty. Vše se snažíme zaměřit hlavně na práci a pracovní trh. Jsem ale velkým fanouškem tištěných médií, takže jednou za čtvrt roku vydáváme i tištěný magazín. Ten se jmenuje „Čím se živíš?“, což je otázka, kterou všichni Francouzi nenávidí, ale zároveň se na ni vždycky zeptají. Práce je ve Francii velké téma. S Welcome to the Jungle hodně mluvíme o tom, jak se mít v práci lépe, jak ji změnit, jak si splnit své profesní sny a podobně. 

Proudly a WTTJ jsou si hodně podobné, ale je mezi námi i spousta rozdílů. Které z nich jsou podle tebe ty nejzásadnější?

Největším rozdílem je asi velikost trhu a s tím související velikost našich týmů a procesy ve firmě. Ale myslím si, že i když jsme jako celek větší, máme se toho od vás hodně co naučit. Například to, jak děláte produkce – s každým klientem jednáte individuálně a snažíte se, aby byl každý profil originál. U nás je celý proces rychlejší, některé věci už máme hodně automatizované. Proudly se taky víc soustředí na větší klienty. U nás má 70 % klientů míň než 50 lidí.

 

S WTTJ za sebou máte pořádný kus práce. Na co jsi nejvíc hrdý?

Jsem moc rád, že jsme zvládli dát do kupy tým lidí, kteří se vzájemně dobře znají a jsou zapálení pro stejnou věc. Už když jsme s WTTJ začínali, byli jsme hodně zaměření na pozitivní dopad toho, co děláme; chtěli jsme dělat něco skutečně prospěšného. Tento duch od té doby nevymizel. A to mi dělá asi největší radost.