Zapojovat do komunikace firmy zaměstnance. Letáky, billboardy, videa na kariérních stránkách, články na firemním blogu… To vážně není žádná novinka, ačkoli to nepochybně bude vždycky fungovat líp než fotobanková sterilita spokojených a genderově i rasově vyvážených zaměstnanců. Zkuste jít ještě dál.

Co zaměstnanec, to influencer

Jste jedna z firem, která má nemálo mladých zaměstnanců? Udělejte z nich své vlastní influencery! Máte tam alespoň pár nadšenců/nadšenkyň, kteří používají Instagram pravidelně? Zapojte je. Jsou v práci spokojení a baví je? Domluvte se s nimi, že za občasné posty a stories z práce či firemních akcí nebo firemních produktů můžou získat třeba nějaký ten bonus. Nebo je jen vyzvěte a nechte žít výzvu vlastním životem.

Co tím získáte?

Opravdu autentický obsah na sociální sítě. Co ztratíte? Absolutní kontrolu nad svým Employer Brandem na sociálních sítích. Máte z toho obavu? Nemějte. Váš Employer Brand už tam stejně žije vlastním životem. Jak je to možné? Lidé si tu vyměňují dobré i špatné zkušenosti z práce, z pohovorů, z oboru… Řada z nich navíc sdílí ze svého života opravdu hodně, a tak je možné, že nějaké “influencery” už dávno máte.

Jak na to?

Zkuste vyhlásit, že tuhle formu aktivity vítáte a doporučte společný firemní hashtag. Tak můžete třeba na IG snadno kontrolovat a prohlížet, co se postuje. Vyhlaste každý měsíc interní soutěž o nejlepší post z vašeho firemního života a vítěze odměňte třeba voucherem do oblíbené kavárny či restaurace v okolí. Uvidíte, kolik kreativců se najednou vyrojí.

Koho tím oslovíte?

Šeptanda je jeden z důležitých faktorů Employer Brandingu. A šeptanda se dnes rozhodně sociálním sítím nevyhýbá, ale bují tam. 

Například hned několik kamarádek či známých, které na Instagramu sleduji, sdílí Instastories za svého pracoviště poměrně často - společné snídaně, kafíčko, kytka k narozeninám, schůzka na atraktivním místě, obídek s kolegyněmi… Automaticky to vnímám tak, že dotyčné jsou v práci spokojené a užívají si ji. Považovala bych je tak za spokojenější než ty, z jejichž pracoviště jsem nikdy nic nezaznamenala, ačkoli jsou možná úplně stejně spokojené. Prostě to tak funguje. Navíc mám z firem, kde dotyčné pracují, automaticky příjemný pocit.

Co vážně ne!

Nediktujte svým zaměstnancům, co postovat mohou a co ne. Nesnažte se mít urputně nad věcí dohled. Připadá vám, že někdo sdílí věci, které mohou vaši značku poškodit? Zajděte si o tom s člověkem promluvit, ale pozor, je to tenký led. Jakákoli snaha o cenzuru se na sociálních sítích “trestá”. Nebojte se zbytečně. Osobně jsem zatím na síti neviděla, že by se někdo chlubil tím, jak se v práci zase vytočil a jak to tam stojí za starou belu.