Honzo, začátkem roku Proudly koupili francouzští Welcome to the Jungle (WTTJ). Co si od tohoto spojení slibuješ?

Velké věci. Nejen pro nás, ale hlavně pro naše klienty a uživatele. Už od samého počátku fungování Proudly v roce 2015 bylo jedním z našich cílů dostat Proudly na světovou úroveň. Chtěli jsme platformu, kde bude možné hledat práci globálně. A díky spojení s WTTJ jsme tomu o pořádný kus blíž. Brzy si u nás uživatelé budou moct vybírat z pracovních nabídek z několika evropských zemí na jednom místě.

Mohl bys přiblížit, kdo WTTJ jsou a čím se zabývají?

WTTJ vzniklo v Paříži ve stejném roce jako Proudly (dobrý ročník). Dnes Welcome to the Jungle není jen kariérní showroom s 2 000 firmami a desetitisíci pracovními nabídkami, ale i multimediální web s články, podcasty, videi, videoseriály a dalším obsahem. Welcome to the Jungle má i vlastní tištěný magazín, který si můžete koupit ve francouzských trafikách. 

(O tom, jak se to dělá "po francouzsku", jsme si povídali se zakladatelem WTTJ Jérémy Clédatem).

 

Jaké výhody bude mít spojení Proudly a WTTJ pro uživatele?

Největší novinkou bude to, že uživatelé budou moct nahlížet nejen do českých a slovenských firem, ale i do tisíců firem ve Francii a desítek ve Španělsku. Rychle budou přibývat i další české a slovenské firmy. Chceme uživatelům nabídnout možnost nahlédnout do co nejvíce firem napříč obory i regiony v několika evropských zemích, aby si mohli najít práci tam, kde budou šťastní. Uchazeči z IT oborů si budou moct nově filtrovat firmy podle jazyka, ve kterém kódují, a také si přečíst odborné články zaměřené na IT.

A jaké výhody plynou pro firmy, které už na Proudly mají profil?

V první řadě je to usnadnění administrativy spojené s náborem. WTTJ nabízí svým klientům zdarma vlastní ATS (Applicant Tracking System, systém na evidenci uchazečů). V českých firmách vedou personalisté evidenci kandidátů nejčastěji v Excelu, nebo si platí drahá ATS řešení. Firmy, které už na Proudly mají profil, ale i ty nově příchozí, získají přehledný a jednoduchý systém, za který nebudou muset zaplatit vůbec nic. Vše ohledně náboru vyřeší přehledně na jednom místě – od vystavení nabídky až po přijetí nového zaměstnance.

Firmy se taky mohou těšit na globální přesah a na možnost oslovit kandidáty i v zahraničí, kde se skrývá obrovský potenciál. Proudly láká více a více uživatelů a firmy tak mohou budovat svou značku zaměstnavatele u čím dál většího počtu uchazečů.

 

Bude se Proudly přejmenovávat a měnit podobu webu, aby vypadal stejně jako web WTTJ?

Ano, Proudly se bude měnit na WTTJ, abychom mohli lépe využívat globální potenciál a mohli uživatelům přinášet novinky a kvalitní obsah. Zatím si nejsme úplně jistí, kdy tato změna nastane, ale těšíme se na ni, protože uživatelům i klientům přinese spoustu výhod.

Co s Proudly zamýšlíš do budoucna?

Chceme nabídnout všem našim uživatelům, tedy uchazečům i firmám, skvělý zážitek z hledání práce, respektive zaměstnanců. Proto chceme pokračovat v dosavadní práci a představovat na Proudly nové a nové firmy, aby si každý mohl najít tu, která mu vyhovuje.

Občas se mě lidé na konferencích a školeních ptají, zdali si firmy na Proudly vybíráme a jestli nějaké odmítáme. Vždy odpovídám, že ne. Nechceme se pasovat do role soudců a rozhodovat, která firma je dobrá a která není. Existují firmy, kde bych se já dobře necítil, ale pro další tisíce lidí mohou být ideálním zaměstnavatelem a naopak. Proto ukazujeme firmy takové, jaké jsou, i s jejich firemní kulturou. Necháváme na každém, aby si na ně udělal názor sám. 

Od září 2018 Proudly funguje i na Slovensku. Plánuješ další rozšíření do zahraničí?

V první řadě chceme uživatelům nabídnout široký výběr společností napříč všemi obory a regiony v Česku i na Slovensku. Díky spojení s WTTJ navíc uživatelé získají přístup k tisícům pracovních nabídek ve Francii a Španělsku. V budoucnu chceme vstoupit i do dalších zemí ve střední Evropě. Z našich dat jednoznačně vyplývá, že širší nabídka společností láká více uchazečů. Díky tomu se nám daří budovat místo – kariérní showroom – kde se virtuálně potkávají firmy s uchazeči.

 

Na jaký nový obsah se můžou uživatelé těšit?

Rozhodně přibyde spousta nových firem! Zrovna pracujeme na tom, abychom mohli nabídnout víc startupů a malých a středních firem. Přibydou také články a inspirativní rozhovory o tom, jak se posunout dál nejen v kariéře, ale i v životě. Připravujeme podcasty se zajímavými osobnostmi, které odhalí kus svého příběhu a nabídnou konkrétní rady. Plánujeme i několik videopořadů, které pomůžou mladším uchazečům s orientací na pracovním trhu, a chceme nahlédnout i k neziskovkám. První novinky můžou uživatelé očekávat v druhé půlce letošního roku.