1. Připravte se

Jak se říká, štěstí přeje připraveným a svět employer brandingu není výjimkou. Není nic špatného na tom si zmapovat konkurenci, která by vás měla upozornit na mezery či vás v ledasčem inspirovat. Projděte si weby, sociální sítě, přečtěte si recenze bývalých zaměstnanců, prostě si udělejte představu, jak daleko jsou vaši konkurenti v disciplíně budování značky zaměstnavatele.

2. Nebojte se ukázat svoji pravou tvář

Zajdete si spolu po práci rádi na vychlazené pivo nebo si snad víc užijete aktivní odpočinek ve formě beach volejbalu a fotbálku? Udělejte si průzkum a zjistěte, kdo vlastně jsou vaši zaměstnanci. Nemějte obavy, že by každoroční degustace ve vinném sklípku na Moravě nebyla atraktivní. Myslete na to, že employer brand vytváří sami zaměstnanci, proto se snažte vystihnout, jací opravdu jste.

3. Zaostřete na styl komunikace

Pokud toužíte po silné značce, je důležité si ujasnit styl a tón komunikace, kterým se budete prezentovat. Díky cílové skupině, kterou si určíte, si tento styl snadno definujete a vyšperkujete k dokonalosti. Tento styl by měl zrcadlit základní hodnoty společnosti, principy vaší firemní kultury a v neposlední řadě být na všech komunikačních kanálech konzistentní.

4. Táhněte za jeden provaz

Nastavit a vymyslet strategii a styl komunikace je jedna věc, realita a zaměstnanecká zkušenost je věc druhá. Skrze již zmíněný styl, tón a obsah přibližujeme uchazeči firemní kulturu, atmosféru a hodnoty firmy. Pokud se ale hned první osobní zkušenost kandidáta bude diametrálně lišit od představy, kterou si vytvořil na základě vaší prezentace, věřte, že to neudělá dobrý dojem a může to mít fatální následky. Stačí malé zaškobrtnutí v podobě neodepsání na poslané CV či dlouhé čekání na pohovor a může být vymalováno.

5. Nezapomeňte na online

A světe div se, i sociální sítě v tom mají prsty. Není novinkou, že nejedna společnost se obrací na sociální média, aby vylepšila svou značku zaměstnavatele. Mnoho uchazečů o zaměstnání do vaší firmy nejdříve prolustruje nejen vaše webové stránky, ale i Facebook, Twitter a LinkedIn. Chtějí se o vaší značce dozvědět co nejvíce informací, a proto nezapomeňte na silnou online prezentaci, kterou mimo jiné dáváte najevo, že vaše společnost jde neustále dopředu a pracuje na svém zlepšení.

6. V hlavní roli zaměstnanec

Na heslo „můj zákazník, můj pán“ zapomeňte. Připravte se na to, že ve světě employer brandingu neexistuje takto zažitá hierarchie. Vítejte ve světě, kde si jsou zaměstnanci a zákazníci rovni. Neusněte na vavřínech, protože mnoho zaměstnavatelů již přišlo na to, že pokud svoji pozornost věnují jak klientovi, tak zaměstnanci, úspěch je nemine. V rámci budování své značky zaměstnavatele se firmy snaží hýčkat a udržet své stávající zaměstnance. Někteří tasí zbraně ve formě uvítacího balíčku pro nováčky, jiní volí zlepšování náborového procesu a komunikace.

A jaké budete sklízet ovoce?

Obecně vzato, pokud máte jako firma pozitivní, atraktivní a známou značku zaměstnavatele, nebudete muset utápět tolik peněz v náborových kampaních. Prostě a jednoduše, dobrá značka zaměstnavatele vám udělá reklamu sama, ušetří čas a dostane vás do povědomí potenciálních zaměstnanců. A co je hlavní, přitáhne špičky v oboru, protože se s radostí ztotožní se společností, která se stará o své zaměstnance a podporuje je v jejich rozvoji a růstu. A nesmíme zapomenout na vaše stávající zaměstnance – silná značka jim vykouzlí úsměvy na rtech, budou motivovaní, více angažovaní, a hlavně budou hrdí na to, že můžou být součástí vaší společnosti.