„Daří se nám to hlavně díky důrazu, který klademe už na samotné výběrové řízení. To je poměrně přísné, ale opravdu nám velmi záleží na tom, aby k nám každý nový člověk zapadl. Na základě dřívějších zkušeností už totiž víme, že aby mohla firma růst a zvyšovat své cíle, potřebuje v první řadě soudržný tým,“ říká HR Specialist Slevomatu, Marcela Marešová.

Rozhodující je potenciál

Ačkoli firemní tým tvoří zejména mladí lidé, otevřené dveře mají do Slevomatu všechny věkové kategorie. Rozhodující pro přijetí není ani předchozí praxe. „Pracujeme i s lidmi bez praxe. Vhodná startovací pozice je oddělení zákaznické podpory, kde poznáš nejlépe naše zákazníky i samotný produkt a do budoucna, ať už se posuneš kamkoli, se máš pořád od čeho odrážet,“ popisuje dál Marcela. Interně tomuto oddělení prý dokonce říkají líheň talentů, protože lidé se ze zákaznického oddělení často posouvají výš. „Třeba naše marketing specialistka přišla ze zákaznické podpory, stejně jako vedoucí našich city manažerů nebo team leaderka,“ vyjmenovává Marcela konkrétní příklady a dodává, že právě proto se i při náboru na zákaznické oddělení snaží vybírat kandidáty, v nichž vidí potenciál růst.

Není nábor jako nábor

Výběrové řízení obsahuje často modelové příklady. „Chceme, aby si naši kandidáti dokázali co nejpřesněji představit, jak každá pozice skutečně vypadá a co obnáší. Při náboru například právě na zákaznickou podporu sehrávají uchazeči modelové situace na téma 'zavolá nebo přijde naštvaný zákazník' nebo naopak jak uděláš zákazníkovi radost. Jde nám také o to, aby ti lidé sami předem poznali charakter našeho týmu. Jsme si vědomi toho, že atmosféra ve Slevomatu není úplně typická, pořád je to tak trochu výkonový punk, a tak k nám zkrátka nezapadne každý,“ vysvětluje Marcela.

Ač se může zdát, že výběrová řízení do firmy mají formu assessment center, není tomu tak. Na rozdíl od nich, se personalisté ve Slevomatu věnují během náborového procesu vždy každému uchazeči zvlášť a s každým kandidátem stráví podle Marceliných slov personalisté okolo hodiny. A to se bavíme teprve o prvním kole! „Nemáme žádnou šablonu, výběrové řízení se liší v závislosti na pracovní pozici, zhruba to ale vypadá tak, že si s kandidátem nejprve zavoláme, potom ho pozveme na osobní pohovor, jehož součástí jsou právě i nějaké ty modelové situace, a pokud uspěje, čeká ho ještě finální setkání s vedoucím příslušného oddělení nebo často také přímo s naší CEO Marií (Chytilovou) Havlíčkovou. Poslední kolo je ještě více zaměřené na uchazečův fit do firmy. „Člověk sem může pasovat po odborné stránce, ale během pohovorů vyplyne na povrch, že by ho to tu zválcovalo, protože lidé ve Slevomatu jsou opravdu živí,“ dodává s úsměvem Marcela.

Z toho je patrné, že firemní kultura se tu řeší na opravdu vysoké úrovni. „Na firemní kultuře je celý Slevomat vystavěný. S ní stojí a padá,“ říká Marcela. Možnost zachovat původní firemní atmosféru byla prý i jedna z podmínek prodeje Slevomatu britské skupině Secret Escapes.

Tým stmelený prací i zábavou

S výběrovým řízením ale starost o firemní kulturu rozhodně nekončí, naopak. „Pro naše členy pořádáme spoustu aktivit. Každý první pátek v měsíci máme zavíračku, pověstnou slevomatí akci, kterou zavíráme předchozí měsíc. Proberou se výsledky a nejpalčivější témata a pak se paří, často až do druhého dne,“ směje se Marcela a dodává, že „je skvělé, že se této akce účastní i naše CEO Marie. Baví se s námi a je prostě jedním z nás.“ Mimo zavíračky se ve firmě pořádají ještě další, komornější, teambuildingy. Jednou za měsíc se vyhlásí nějaká aktivita, které se mohou členové Slevomatu zúčastnit zcela dobrovolně. Společně chodí hrát bowling, bruslit pod žižkovskou věž, nezapomínají ale ani na nesportovně založené kolegy a vyráží třeba jen společně do kina.  A ačkoli je účast zcela dobrovolná, bývá hojná.

Nenechte se ale zmást, práce ve společnosti rozhodně není jedna párty za druhou. Všechny tyhle aktivity jsou za odměnu, za odvedenou práci. Slevomat je i přes to všechno stále obchodní firma zaměřená na výkon a lidé zde jsou skutečnými dříči. Žádnému z nich, s nímž se tu setkáte, nechybí drive pro to posouvat firmu svými činnostmi a nápady neustále dopředu. „Denně u nás vidíme, že když se sejdou podobně naladění lidé a vzájemně se podporují, a tak trochu hecují, má to významně pozitivní dopad nejen na celou firemní atmosféru, ale také na její výsledky,“ zakončuje náš rozhovor Marcela.

A co na to samotní zaměstnanci?

„Na práci ve Slevomatu mě nejvíc baví svoboda toho, co tu můžu dělat a taky kolektiv,“ říká Filip, šéf produktu. „Je super, že jsou tu lidi vůči sobě otevření, že si tu spolu povídají o tom, co by chtěli ve firmě zlepšit, jak by jí chtěli posunout dál, to je nesmírně motivující,“ dodává.

„Nejvíc mě baví, že můžeš ovlivnit podobu Slevomatu v podstatě z každé pozice tady. Lidi ti naslouchají, můžeš tu realizovat své nápady, díky čemuž tu vzniká hodně inspirativní prostředí. Máme nenahraditelnou firemní kulturu. Volnost, kterou tu dostaneš je zábava i zodpovědnost najednou a to mi připadá super,“ popisuje vedoucí kreativních týmů Katka.

„Pořád se tu něco děje. Jsou tu skvělí lidé, rád se s nimi vídám i ve svém volném čase,“ usmívá se Tomáš z obchodního oddělení.

Chceš se i ty stát jedním z nich? Podívej se, jaké posily právě do Slevomatu potřebují. Šikovných lidí není nikdy dost !:-)