Eliško, když sis hledala práci, byla jsi ještě studentka?

Bylo to loni na jaře, tehdy jsem byla teprve v prváku na vysoké. V té době jsem pomáhala ve školním infocentru, ale chtěla jsem si najít plnohodnotnou práci, i když jen na poloviční úvazek.

Jak tě napadlo hledat na Proudly?

Poradila mi to tehdejší kolegyně z infocentra. Proudly mě hned zaujalo tím, že je odlišné od jiných portálů. Je barevné, živé, přehledné. Zkoušela jsem i Jobs, ale tam je toho hrozně moc a je to chaotické.

Po čem ses dívala?

Byly to pozice asistentek, recepčních… Na víc jsem si tehdy nevěřila, neměla jsem žádné zkušenosti.

Jak to dopadlo?

Registrovala jsem se na Proudly a asi tři měsíce jsem si jen prohlížela profily firem a jejich nabídky. Nedokázala jsem se rozhodnout, kam napsat. Během tohoto mého hlubokého dumání – dřív než jsem stihla kamkoliv napsat – se mi sami ozvali z GoodCallu.

To je super, co ti nabídli?

Byla to pozice Talent Sourcer, kterou dělám doteď. Tehdy měla jen hodně matnou představu, co je to vůbec HR. Ale pozvali mě na assessment centrum a já se rozhodla to zkusit.

Jak assessment centrum v GoodCallu probíhalo?

Nejdřív jsme dostali skupinové i individuální úkoly a potom následoval krátký pohovor. Museli jsme třeba řešit případ, že letíme na Měsíc a můžeme si s sebou vzít jen omezený počet věcí, které to budou. Tím zkoušeli našeho týmového ducha. V rámci individuálního úkolu jsem dostala jen několik málo informací o firmě a mým úkolem bylo zjistit, co to je za firmu a kdo je ředitel. To byl takový test, jestli vůbec zvládneme vyhledávat relevantní informace.

A povedlo se?

Za dva dny mi volali, že mě přijímají a pozvali mě na „demo day“. Šla jsem na pár hodin do firmy a zkoušela si práci prvně v týmu sales a marketing a potom v IT. Poslouchala jsem ostatní, jak telefonují a pracují a zjišťovala jsem, jestli mě taková práce bude vůbec bude bavit. Moc se mi to líbilo.

Jak vypadá tvůj den?

Ráno projdu emaily a zprávy na LinkedInu, potom začínám hledat vhodné adepty na pozice, které je třeba obsadit. Nejprve si je vytipuju, potom jim zavolám a v případě, že mají zájem, tak jim stručně vysvětlím nabízenou pozici a udělám s nimi krátký pohovor. Ptám se na základní informace, jazyky, finanční představu a plány do budoucna. Potom s nimi domluvím osobní pohovor přímo v GoodCallu, který už vede Recruiter. Můj hlavní úkol je tedy sourcing – vyhledávání vhodných kandidátů.

Jak zjistíš, které pozice je potřeba obsadit?

Všechny informace mi poskytuje Recruiter. Komunikuje s klienty a dostává od nich zadání, jaké lidi je potřeba najít. Nejprve sami musíme danou pozici hodně navnímat, abychom věděli, co bude daný člověk dělat, jaké schopnosti a osobnost by měl mít. Často chodím na meetingy s klienty spolu s Recruiterem, což je super zkušenost.

Odkud berete kontakty na lidi, které chcete oslovit?

V první řadě z naší databáze. V ní jsou ti, se kterými už byl některý z mých kolegů v kontaktu, a tak mám o kandidátovi většinu informací. Pokud neuspěju v databázi, jdu na LinkedIn a Jobs. GoodCall je dost inovativní, takže často chodím taky na Facebook, Google, ale i na Proudly.

Nebývají občas lidi otrávení, že jim voláš?

To se stává minimálně, málokdy jsou vyloženě neslušní. Na začátku jsem se toho docela bála – představila jsem si telefonní operátory, co ti něco nutí. Tak to tady ale nechodí. Kandidáty do ničeho nenutím, nepřemlouvám. Naopak jim nabízím možnost pracovní změny, třeba k lepšímu, a pokud nemají zájem, odmítají slušně a často se zájmem zůstat do budoucna v kontaktu. Mě osobně ta komunikace s kandidáty hrozně baví!

Vaše práce končí tehdy, když najdete kandidáta a předáte ho klientovi?

Kandidáta klientovi odprezentujeme a ti si ho pozvou na pohovor. Naše práce potom končí ve chvíli, kdy člověk na pozici nastoupí. I potom s ním ale udržujeme kontakt a ptáme se, jestli vše probíhalo v pořádku.

Jestli to není tajné, prozradíš mi vaše největší klienty?

Tajné to určitě není, ale já znám hlavně ty, kteří hledají zaměstnance v oblasti sales a marketingu, protože to je moje zaměření. To je třeba Coca-Cola, Multisport, Walmark, Avon, Oriflame.

Jak to zvládáš se školou? Kolik toho týdně napracuješ?

Jsem na poloviční úvazek a máme naprosto flexibilní pracovní dobu, což mi ohromně vyhovuje. Můžu tam chodit, kdy chci, jen musím dát vědět nadřízenému, aby měl trochu přehled. Bývám tam aspoň 20 hodin týdně, spíš víc. Odpracované hodiny si zapisujeme sami – nikdo nás nehlídá, všichni si vzájemně věří. To mi přijde super a nejhezčí na tom je, že toho nikdo nezneužívá.

Máš v plánu zůstat v GoodCallu i po škole?

To teď ještě nevím. Rozhodně je to skvělá zkušenost. Získávám povědomí o pracovním trhu a zároveň se i sama rozvíjím a učím. GoodCall je spojen s Recruitment Academy, a tak můžeme chodit na spoustu školení a seminářů. 

*

photo by Adeline K.