Minule jsme si doma vytvořili pracovní prostor. Teď si ukážeme, jak do něj po probuzení správně vplout a pustit se do díla.

Je potřeba vytvořit si takové zvyky, kvůli kterým se nebudeš už po hodině ošívat na židli, po dalších dvou půjdeš radši uklízet, pak možná konečně trochu práce uděláš a na konci dne si to celé budeš vyčítat. Pojďme si nastavit krásné (ranní) rituály, které nakopnou tvůj homeoffice a zároveň ti připraví skrytou odměnu na závěr dne, o které se dozvíš na konci článku.

17:30 až 18:00 - Začni už večer

Školní rozvrh měl něco do sebe. Možná jsi na něj každý rok koukal jako péro z gauče, ale nakonec sis ho po pár týdnech, kdy se rozvrh opakoval stále dokola, zažil a věděl přesně co dělat. Podobný koncept teď aplikuj na svůj homeoffice. Každý den, ideálně po práci nebo kdykoliv v průběhu večera, si rozděl úkoly na hodinové bloky a přiřaď jim prioritu (to kdyby došlo k nenadálým změnám). Rozvrhem si natrénuješ sebekázeň, na nic nezapomeneš a hlavně se nestane, že bys doma musel pracovat přesčas. Jednou možná zjistíš, že už ho nepotřebuješ a zvládneš to i bez něj.

7:00 až 7:40 – Snídaně je základ dobrého dne

Není nic horšího, než když ti během práce začne kručet v žaludku. Zahánět hlad sušenkami a ještě navíc v sedě u počítače? To si nezasloužíš. Odměň se už po ránu dobrou snídaní. Konečně na ní máš čas! Nezapomeň na tekutiny (dopřej si klidně i kávu) a něco sladkého. Nezapínej televizi, negativní zprávy po ránu nepotřebuješ. Buď si sedni k oknu a užívej si výhled nebo si klidně přečti kousek knížky/časopisu. Brzy se přistihneš jak se usmíváš a cítíš se hned po ránu dobře a ne ve stresu.

7:50 až 8:10 - Běž se projít nebo zaběhat

I když si to možná neuvědomuješ, dělal jsi to každé ráno při cestě do práce. Akorát to nebylo tak efektivní. Dobíhání autobusu, tlačení se davem lidí na přestupu, záměrně loudavá chůze k firemní budově a někdy i výšlap do schodů, když stávkoval výtah. Jde to líp a bez stresu! Prokrv mozek a rozhýbej končetiny: stačí dvacetiminutová procházka kolem domu. Prvních pár dní tě to bude otravovat, ale stačí jen jeden pracovní týden k tomu, aby jsi zjistil, že se na ranní procházky těšíš. Výsledkem bude nastartovaná a vyklidněná mysl, opadnutí ranní únavy a čistý domov (vždyť kdy jindy vynést odpadky).

8:20 až 8:35 - Zalij kytky, nakrm mazlíčka, hoď nádobí do myčky

Vyber si jednu z těchto činností nebo kteroukoliv podobnou, která zabere jen malou chvilku. Nejde ani tak o výsledek, jako o postupné připravování mozku na práci. Srovnáš si v hlavě myšlenky, můžeš pomalu začít přemýšlet o rozvrhu anebo plánovat nějakou zábavu na večer.

8:45 až 8:55 – Ustel si

A teď ta slíbená odměna na závěr dne. Není větší kompenzace než padnout po celém dni do ustlané postele. Stlaní postele je tím nejuspokojivějším ranním rituálem vůbec. Přes den, kdy kolem ní možná párkrát projdeš, budeš mít pocit, že je doma uklizeno a na konci dne to bude královská odměna. A ještě jedna věc: podvědomí díky tomu začne po čase brát všechny zvyky a rituály jako uspokojující a posílíš tak vůli nevyhýbat se svým povinnostem. Pokud prahneš po číslech, celkem nedávno se na toto téma uskutečnila psychologická studie: 71 % těch, kteří si denně stelou postel se cítí po zbytek dne konzistentně šťastní, 62 % z těch, kteří si postel nestelou se cítí v průběhu dne méně šťastní nebo nejsou šťastní vůbec. Čísla mluví jasně, běž do toho a ustel tu potvoru zmuchlanou!

A v 9:00 už můžeš začít pracovat - šťastnější, soustředěnější a produktivnější. Yes!