Sami zaměstnanci se na studenty nesmírně těšili. Kvůli Dnu otevřených dveří se dokonce vzdali svých pohodlných křesílek z relax zóny. „Vždycky rádi uvítáme studenty, vidíme jejich aktivitu, drive a motivaci. To je pro nás velmi inspirativní,“ říká Manažerka náboru a HR Business Partnerka CZ/SK Kristýna Patenidisová.

Uplatnění pro každý obor

O místě v zaměstnaneckých řadách Nestlé sní studenti různých oborů, nejen potravinářství. „Chtěla jsem se podívat, jak to tu vypadá, a poslechnout si přednášky zaměstnanců. Příští rok končím magisterské studium, proto chci zároveň zjistit, jestli bych tu případně nemohla psát diplomovou práci,“ prozrazuje svou motivaci studentka projektového řízení inovací v podniku na ČVUT Mirka Ježková.

Společnost v projektu Nestlé needs YOUth už rok aktivně hledá do svého týmu talenty napříč obory. Návštěvníci proto mohli díky prezentacím zkušených manažerů nahlédnout do fungování divizí IS/IT, financí, HR, marketingu, prodeje nebo divize Supply Chain, a vyhlídnout si tu, která je nejvíc zajímá. „Primárním účelem této akce určitě není nábor,“ vysvětluje Kristýna Patenidisová, „na druhou stranu tu studenty blíže poznáváme, vidíme, jak pracují, a díky tomu mohou získat vstupenku k případnému výběrovému řízení.“


Vydařený start

Už začátek dne nasadil vysokou laťku. Studenti posnídali přímo s generálním ředitelem Nestlé v České republice a na Slovensku, Torbenem Emborgem. Otázkami byl po první části přednáškového bloku zahlcen i Pavel Moravec, vedoucí oddělení IS/IT. „Bylo to velmi příjemné setkání. Snažil jsem se studenty motivovat a vysvětlit jim, že IS/IT oddělení nejsou jen dráty a servery, ale i řada dalších aktivit, které pomáhají byznysu. Studenti byli velmi aktivní, líbilo se mi, že byl vidět jejich zájem a hlad po informacích,“ komentuje Moravec.

Čokolády, bonbóny a káva úplně všude

Hned po tom, co se studenti seznámili s posledním článkem Supply Chain, vyrazili mezi zaměstnance na prohlídku všech oddělení. V Nestlé nenajdete prázdný roh nebo volnou poličku. Všechno zdobí jejich produkty – bonbóny, čokoládové tyčinky nebo káva s kávovary. Pracovníci tak nikdy nezapomínají, co prodávají. „Moc se mi tu líbilo. Projít si všemi divizemi, podívat se, jak to tu funguje a poznat firemní kulturu musí každý na vlastní kůži.“ doporučuje návštěvu Matouš Janda, student ekonomie a politologie na University of New York in Prague.

Prodejní strategie? Není problém

A aby to neskončilo jenom u koukání na to, jak ostatní pracují, dostali zvědavci také úkol. Zadáním bylo za pouhou hodinu provést marketingovou případovou studii a vymyslet prodejní strategii na reálný výrobek, který právě chystá značka Nescafé. A poté samozřejmě měli se svými plány seznámit vedení marketingového oddělení a přesvědčit všechny jeho zástupce, že jejich návrhy jsou nejlepší. Studenti nezaváhali. Přišli se třemi originálními projekty, ve kterých se vypořádali například s tím, jak zaujmout cílovou skupinu mladých lidí.

Mezi nejzajímavější nápady patřila radikální přeměna balení nebo progresivní komunikace přes sociální sítě. „V našem týmu jsem se hlavně snažila vymyslet, jak upoutat zákazníka, protože ekonomice moc nerozumím. Mluvilo se tu ale i o kvalitě potravin a jejich prodeji, takže jsem si i přes to z návštěvy hodně odnesla,“ dělí se o zážitky Veronika Johnová, studentka potravinářství a výživy na České zemědělské univerzitě.

Skvělý den, nadějná budoucnost

Celý den se natolik povedl, že bylo pro studenty těžké skončit ve stanovený čas. Někteří z nich se rozhodli nezmeškat šanci, získali kontakty na přednášející a začali se domlouvat na možnostech spolupráce na svých bakalářských nebo magisterských pracích. A setkali se s velmi pozitivní odezvou. Takže jestli v dohledné době uvidíme v prodejní strategii Nestlé nějakou převratnou novinku, možná vznikla právě ve spolupráci se studenty, kteří se 19. května přišli podívat do jejich centrály v pražských Modřanech.